۰
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۵

شوی تبلیغاتی همراه اول با چاشنی قرعه کشی لیگ برتر فوتبال

برنامه مسابقات فوتبال لیگ برتر سالهاست براساس ساعت پخش برنامه های تلویزیونی تنظیم می شود و حالا در آستانه لیگ شانزدهم این تحت تاثیر بودن به اوج خود رسید و مراسم قرعه کشی نیمه شب برگزار شد! آن هم با چاشنی تبلیغات اپراتور همراه اول که بینندگان تلویزیونی را کلافه کرد.
شوی تبلیغاتی همراه اول با چاشنی قرعه کشی لیگ برتر فوتبال

برنامه مسابقات فوتبال لیگ برتر سالهاست براساس ساعت پخش برنامه های تلویزیونی تنظیم می شود و حالا در آستانه لیگ شانزدهم این تحت تاثیر بودن به اوج خود رسید و مراسم قرعه کشی نیمه شب برگزار شد! آن هم با چاشنی تبلیغات اپراتور همراه اول که بینندگان تلویزیونی را کلافه کرد.

خبرگزاری مهر در این باره گزارش داد : مراسم قرعه کشی شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که برای نخستین بار در تاریخ برنامه مسابقات نیمه های شب مشخص شد تا یک بار دیگر تلویزیون سلطه اش برای رشته پردرآمد را ثابت کند و نشان دهد که هنوز مسئولان تلویزیون هستند که برای فوتبال تعیین تکلیف می کنند نه مسئولان فدراسیون سازمان لیگ. مهدی تاج که در سازمان لیگ هم تحت تاثیر تصمیمات مسئولان تلویزیون برای چیدن برنامه های لیگ بود، این بار هم که رئیس فدراسیون است بازهم برنامه قرعه کشی لیگ شانزدهم را در ساعتی گذاشت که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

تلویزیون که سالهاست حق فوتبال را می خورد و ساعت ها برنامه هایش را با همین مسابقات پرمی کند و البته پولش را به جای دادن به اهالی این رشته در جیبش می گذارد، این بار هم هر کاری خواست با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ کرد. تلویزیون اخبارش را پخش کرد، میان برنامه هایش را رفت، سریال های خسته کننده‌اش را هم نمایش داد و وقتی دیگر برنامه ای نداشت زمان پخش زنده اش را به فوتبال داد. آنهم ساعت 23 که شروع مراسم بود و به نیمه های شب هم کشید.

جدا از سایه سنگینی که تلویزیون بر تصمیم گیری برای فوتبال انداخته است، این برنامه یکی از زشت ترین انواع برنامه های تبلیغاتی برای یک شرکت مخابراتی بود که روی مخ مردم بود و همراه با شکنجه روحی مخاطبان شده بود. نحوه تبلیغاتی که در قرعه کشی لیگ برتر انجام شد در هیچ قالب استاندارد و یا برنامه های تلویزیون نمی گنجد. فوتبال خودش را به تلویزیون واگذار کرده و تلویزیون هم به خاطر بی پولی و اوضاع بد اقتصادی خودش را در اختیار یک اپراتور قرار داده تا هر طور که می خواهد روی مخ مردم برود و هرکاری دلش می خواهد بکند؛ فقط پول بدهد کافی است!

قرعه کشی لیگ شانزدهم در شرایطی به پایان رسید که بسیاری از علاقمندان به فوتبال خواب بودند و آنهایی هم که در سالن بودند یک مراسم سطح پایین را تماشا کردند که یک شوی تبلیغاتی بود و فقط مسئولان اپراتور (همراه اول) توانستند از ان لذت ببرند. سالی که نکوست از بهارش پیداست و از همین حالا باید نگران برنامه زمانبندی مسابقات بود که ساعت بازیها را بازهم تلویزیون تعیین خواهد کرد.

خبرگزاری فارس هم در این زمینه نوشت : مراسم قرعه‌کشی شانزدهمین لیگ برتر فوتبال بامداد روز چهارشنبه برگزار شد! برنامه ای که قرار بود از ساعت 22 آغاز شود اما فقط به خاطر پخش تلویزیونی، این مراسم با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

شاید مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌توانستند با چشم‌پوشی پخش تلویزیونی مسابقات (و احیانا چشم‌پوشی از مبالغی که اسپانسرها برای این مراسم پرداخت کرده بودند) در زمان بسیار مناسبت‌تری این برنامه را اجرا کنند. آقای رئیسی که در ابتدای مراسم از همه اصحاب رسانه تشکر می‌کند و حضور آنها را در فوتبال لازم می‌داند و از همکارانش هم می‌خواهد که همواره پاسخگوی خبرنگاران باشند به اصلی‌ترین سوال پاسخ نداد؛ اینکه چرا مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال به رپرتاژ آگهی تبدیل شده بود؟! چرا مراسمی که در همه جای دنیا بدون حاشیه و پرداختن به موارد غیرضروری برگزار می‌شود در ایران باید دقیقا عکس آن باشد و شاهد همه جور اتفاق در این مراسم باشیم؟!

 

از جمله نکات منفی دیگر حضور اسپانسرهای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در پس‌زمینه اجرای برنامه بود که معلوم نیست با کدام منطق و استدلالی باید مردم و هواداران مراسم قرعه‌کشی این اسپانسرها را در شبی که قرار است برنامه لیگ مشخص شود ببینند؟! چرا باید این زمان در اختیار این اسپانسرها قرار بگیرد تایم برنامه باز هم بیش از پیش گرفته شود؟! آقای رئیس این سوالاتی است که شاید خیلی ها از شما داشته باشند؟

کد مطلب: 58139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *