۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۵

اعتماد سازی، هدف سفر وزیر خارجه هند به پاکستان

اس ام کریشنا وزیر خارجه هند در حالی برای دیداری سه روزه راهی پاکستان شده که تمامی اهداف این سفر ایجاد اعتماد در روابط میان دو کشور است.
 اس ام کریشنا وزیر هند که برای دیدار سه روزه با مقامات پاکستانی امروز وارد اسلام آباد شد، قرار است با حنا ربانی همتای پاکستانی خود به گفت‌وگو پرداخته تا بتواند برای ایجاد اعتماد و اعتماد به نقس میان دو کشور که دستور کار اصلی سفر وی است، گام هایی را بردارد.

کریشنا با بیان اینکه آرزوی هند ایجاد زندگی پایدار و موفق در پاکستان و روابط این کشور با جهان است، ایجاد چنین شرایطی را به نفع همه دانست.

وی با بیان اینکه رهبران هند و پاکستان خواستار ایجاد اعتماد و اعتماد به نفس در روابط میان دو کشور هستند، افزود: ما متعهد به یافتن راه حل تمامی مسائلی هستیم که روابط ما را در میان گفت و گوهای صلح آمیزی دوجانبه در برگرفته است.

وزیر امور خارجه هند با تاکید بر اینکه دهلی نو به دنبال آینده ای است که دو کشور بتوانند در فضای دوستانه ای زندگی کنند و همکاری همه جانبه ای عاری از ترور و خشونت داشته باشند، ادامه داد که تمام تلاشش در این سفر پیشبرد اهدافی است که ذکر کرده است.

در این سفر کریشنا همچنین با رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد داشت. وی همچنین دیدارهایی را با رهبران احزاب سیاسی مختلف پاکستان خواستار شده است.

رسانه های هند از احتمال امضاء توافقنامه ای مبنی بر تردد مردم دو کشور بدون اخذ ویزا خبر دادند.
کد مطلب: 5861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *