۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۸
الجزیره گزارش داد:

انتقاد شورای امنیت از عدم توافق دو سودان

شورای امنیت از اینکه سودان و سودان جنوبی نتوانستند درباره مسائل مورد اختلاف خود به توافق برسند، انتقاد کرد.
به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، «پیتر ویتیگ»، سفیر آلمان و رئیس فعلی شورای امنیت، یادآور شد: اعضای شورای امنیت از اینکه خارطوم و جوبا در مهلت تعیین شده یعنی ۲ آگوست، نتوانستند به توافقی درباره مسائل مورد اختلاف خود دست یابند، انتقاد کرد.

وی افزود: دو طرف درباره مذاکره دربار مسائل مهمی مانند تعیین مرزها، ایجاد منطقه عاری از سلاح و تشکیل گروهی مشترک برای تحقیق درباره اوضاع مرزها به توافقی نرسیدند.

وی همچنین تاکید کرد که دو سودان درباره مساله منطقه غنی از نفت ابیی که در طول مرزهای دو طرف قرار دارد، راه حلی پیدا نکردند.

شورای امنیت از وضعیت سودان و سودان جنوبی از طریق «هیل منکریوس»، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان و سودان جنوبی و «تابو امبیکی»، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و میانجیگر اختلافات دو سودان، مطلع می شود.

خارطوم و جوبا در سال جاری درباره تقسیم منابع نفتی دچار اختلاف شدند، اما دو طرف ماه گذشته درباره این اختلاف به توافق رسیدند.

سودان و سودان جنوبی عصر سه شنبه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی مذاکرات خود درباره مشکلات باقیمانده از جمله تعیین مرزها و ایجاد منطقه بی طرف عاری از سلاح را از سر گرفتند.
کد مطلب: 5878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *