۰
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴

صالحي: در شرایط برد ـ برد حاضر به مذاکره هستیم

وزیر امور خارجه از آمادگی همیشگی ایران برای مذاکره در شرايط برد ـ برد خبر داد.
علی اکبر صالحی در پاسخ به ادعای سخنگوی جدید آمریکا برای استفاده ایران از آخرین فرصت‌های دیپلماسی و گفت‌وگو برای حل موضوع هسته‌يی با بیان اینکه ما هیچ وقت فرصت دپیلماسی را از دست نداده‌ایم افزود: بارها آمادگی خود را اعلام کرده و گفته‌ایم که در شرایط برد ـ برد حاضر به مذاکره هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌يی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مقام معظم رهبری ورود به عرصه‌های غیر صلح آمیز سلاح‌های کشتارجمعی را حرام اعلام کرده‌اند و اگر امروز مشکلی وجود دارد مشکل غرب و آمریکاست.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو نتایج شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد برای جمهوری اسلامی ایران را مثبت خواند و گفت: حضور ۱۲۰ کشور دنیا و چندین نهاد بین المللی در این اجلاس، برگزاری ۱۴۰سخنرانی و تصویب ۸ سند که یکی از آنها بیش از ۷۰۰ بند داشت از دستاوردهای بزرگ این اجلاس در تهران محسوب می‌شد.

صالحی بیانیه اجلاس تهران را بیانیه‌ای خلاف عرف جنبش دانست و خاطر نشان کرد: این بیانیه، بیانیه‌ای متقن و پرمحتوا بود و موجب افزایش و ارتقاي سطح کیفی اجلاس جنبش عدم تعهدها شد.

وی در بخش دیگری از اين گفت‌وگو تحریم‌های دشمن بر کشور را بی‌نتیجه و بی‌اثر خواند و گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای نظام و قوای سه‌گانه با تعامل و با توجه به تدابیر اندیشیده شده دست به دست هم داده‌اند تا نظام و مردم با موفقیت از این تحریم‌ها نیز به مانند تحریم‌های گذشته عبور کنند.
 
کد مطلب: 5947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *