۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
رئيس کل سازمان امور مالياتي خبر داد:

لايحه طرح تحول نظام مالياتي تا آخر شهريور به مجلس مي‌رود

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، از نهايي شدن پيش نويس لايحه طرح تحول نظام مالياتي و ارسال آن تا پايان شهريورماه به مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
 علي عسکري در مراسم افتتاحيه پانزدهمين اجلاس سراسري مديران مالياتي کشور در تهران، خاطر نشان کرد: امسال سالي پرکار و ويژه براي نظام مالياتي کشور بوده و مسئوليت سنگيني بر دوش ماست که با تلاش و پشتکار و حميت مديران و کارکنان اين دستگاه، به خوبي از عهده اين مسئوليت برخواهيم آمد.

وي تحقق درآمدهاي مالياتي ، اجراي آزمايشي طرح جامع مالياتي در سه استان از سه ماهه چهارم سال جاري ، ارسال لايحه طرح تحول نظام مالياتي به مجلس در شهريورماه و تهيه پيش نويس لايحه اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده تا پايان سال را از مهمترين برنامه هاي سازمان امور مالياتي کشور در سال جاري بر شمرد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، اصلاح نرخ ها و گسترش پايه هاي مالياتي، اصلاح مشوق ها در راستاي افزايش شفافيت، ايجاد رقابت و حمايت از توليد، ارتقاء جايگاه ماليات به عنوان ابزاري براي مديريت اقتصاد کشور، توسعه سيستم اطلاعات اقتصادي کشور، ساده سازي و تسهيل فرايندها در راستاي افزايش مشارکت عمومي، ارتقاء فرهنگ مالياتي از طريق پذيرش خوداظهاري موديان و برقراري ضمانت هاي اجرايي متناسب را از بنيادي ترين تغييرات لحاظ شده در لايحه تحول نظام مالياتي اعلام كرد.

عسکري همچنين از آغاز اجراي برنامه هاي مديريت تغيير در حوزه هاي پايلوت طرح جامع مالياتي در سه استان تهران، اصفهان و کرمانشاه از نيمه دوم امسال خبر داد و گفت : به موازات اين اقدام ، تجهيزات و امکانات لازم و همچنين آرايش نيروي انساني متناسب با اين طرح در استان هاي مذکور فراهم خواهد شد و سال آينده نيز طرح جامع مالياتي به صورت ملي در تمامي ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

وي خاطرنشان کرد:با توجه به ضرورت هاي وصول به موقع ماليات ها در سال جاري، امسال تلاش مالياتي مان را بايد مضاعف کنيم تا در کنار طرح ها و برنامه هاي مهم نظام مالياتي در سال جاري، درآمدهاي مالياتي پيش‌بيني شده نيز محقق شود.

رييس سازمان امور مالياتي با اشاره به اجماع فراگير مسوولان اقتصادي در استان‌ها براي دريافت ماليات حقه دولت در سال جاري، اظهار كرد: به موازات ماموريت سازمان در خصوص تامين درآمدهاي مالياتي، امسال سعي خواهيم کرد مساعدت هاي قانوني و همراهي و تعامل لازم را با موديان مالياتي داشته باشيم.
کد مطلب: 6129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *