۰
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۵
دبیر کل حزب مردم سالاری در نطق میان دستور مجلس :

استفاده جناحی از عزاداری ها و توهین برخی مداحان ممنوع باشد

دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی، خواستار جلوگیری از استفاده جناحی از عزاداری های محرم و ممنوعیت توهین برخی مداحان شد.
استفاده جناحی از عزاداری ها و توهین برخی مداحان ممنوع باشد
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی، خواستار جلوگیری از استفاده جناحی از عزاداری های محرم و ممنوعیت توهین برخی مداحان شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر متن کامل این نطق بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین . با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید پنج نکته را در دومین نطق خودم تقدیم همکاران ارجمند و ملت شریف ایران می‌دارم.
اولین نکته در مورد انتخابات اردیبهشت 96 است. عزیزان کمتر از هشت ماه به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است لذا باید همه دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی، اجرایی، انتظامی، امنیتی و همه جناح‌ها و همه احزاب دست به دست هم بدهیم و یک انتخابات پرشور و شعور و پرشکوه در طراز ملت بزرگ ایران را رقم بزنیم. در همین جا از وزارت کشور می‌خواهم اگر قرار است لایحه جامع انتخابات به انتخابات 96 برسد باید هرچه سریع‌تر این لایحه به مجلس تقدیم بشود چون زمان خیلی کمی مانده است البته ما بر این باوریم در انتخابات آینده باید احزاب و تحزب محور تصمیم‌گیری‌ها باشند نه اشخاص و به حول و قوه الهی این اتفاق خواهد افتاد.
نکته دوم ضمن تشکر اصلاح‌طلبان از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد انتخابات آینده باید بگویم این کافی نیست باید دستگاه قضایی محاکمه نماید. چند بار در مجلس گفته‌ایم به شکایت‌های متعدد باید رسیدگی شود. اگر قوه قضاییه موضوع را جدی نگیرد ما ممکن است در مجلس با جمع‌آوری امضا کار را پیگیری کنیم.
نکته سوم در مورد فساد اقتصادی است . راستی چرا در این زمینه اقدام جدی نمی‌شود. این روزها بحث املاک نجومی مطرح است. باید دست آن خبرنگاری را که این موضوع را افشا کرد بوسید نه آنکه گفته شود اقدام علیه امنیت ملی مگر شهرداری تهران امنیت ملی است. امید است در این زمینه توجه لازم به عمل آید.
نکته چهارم در مورد ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است امید است از سرمایه عظیم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی عاشورا در جهت پیشبرد مقاصد حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع) استفاده کنیم. در همین جا از سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهم جهت سازماندهی هیات‌های عزاداری و تکایای حسینی اقدام قابل توجهی داشته باشد اینگونه نباشد که برخی مداحان به مجلس شورای اسلامی توهین نموده و آن را مجلس خراب شده تلقی کنند به یکی از همکاران خوب ما که روحانی محترمی است و برادر دو شهید است و زندانی سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است بدترین اهانت بنمایند باید همانگونه که مقام معظم رهبری می‌‌خواهند از دسته‌جات سینه‌زنی و هیات‌های مذهبی بهره‌برداری جناحی و سیاسی نشود.
نکته آخر در مورد دیپلماسی و سیاست خارجی است. برای ما ترامپ و هیلاری کلینتون فرقی نمی‌کند ما باید در این وانفسای دیپلماسی منافع ملی خودمان را حفظ کنیم. دیروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بحثی در مورد روابط ایران و پاکستان مطرح شد که باید از ظرفیت بالای این کشور اسلامی جهت دفاع از منافع ملی بهره‌برداری شود.
چون وقتم تمام شد با یک دو بیتی از شیخ علاءالدوله سمنانی نطقم را به پایان می‌برم:
صدخانه اگر ز طاعت آباد کنی
به زان نبود که خاطری شاد کنی
گر بنده کنی ز لطف آزادی را
به زان که هزار بنده آزاد کنی

کد مطلب: 61494
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *