۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۲
به پیشنهاد ایران صورت می گیرد:

هم اندیشی کارشناسان ۶ کشور در قاهره برای حل مشکلات سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور کشورمان دو کشور دیگر را به پیشنهاد مرسی برای برگزاری اجلاس هم اندیشی درباره سوریه اضافه کرده است که مقرر شد امروز عصر، در سطح کارشناسان ۶ کشور در قاهره برای حل مشکلات سوریه هم اندیشی کنند.
 علی اکبر صالحی بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: علی رغم فعالیت های سیاسی بعضی از دشمنان چه در داخل و چه در خارج کشور، ایران یار و یاور همیشگی جمهوری آذربایجان است و خواهان افزایش تعاملات دو کشور در همه زمینه های سیاسی ، مذهبی ، فرهنگی و ... است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: گروگان های ایرانی در لیبی در سلامت کامل به سر می برند و با تعاملاتی که با وزیر امور خارجه کشور لیبی داشتیم قرار بر آن شد که با مسئولیت دولت لیبی گروگان ها هر چه سریع تر به کشور بازگردانده شوند.

وی در این راستا ابراز داشت: خانواده های این افراد هفته قبل توانستند برای اولین بار با فرزندان خود به صورت تلفنی صحبت کنند که تاثیر بسیار مثبتی در التیام روحی خانواده های این افراد داشته است.

وی در جواب یکی از خبرنگاران مبنی بر پیشنهاد مرسی برای حل بحران سوریه گفت: آقای مرسی ۴ کشور برای حل مسائل سوریه پیشنهاد کرده بود که آقای احمدی نژاد نیز دو کشور دیگر را به ایشان پیشنهاد داد که قرار است امروز عصر ، کارشناسان ۶ کشور در قاهره برای حل مشکلات سوریه هم اندیشی کنند.

صالحی افزود: قرار بود در این جلسات ، وزرای امور خارجه شش کشور شرکت کنند که به دلیل برخی مسائل قرار شد اولین جلسه با حضور کارشناسان کشورها تشکیل شود.

صالحی گفت: دو کشور پیشنهادی ایران برای شرکت در این جلسات یکی عراق بود و دیگری به دلیل برخی مسائل نامبرده نمی شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست گفت: ایران آماده دریافت هرگونه کمک های دولت های دیگر برای زلزله زدگان منطقه آذربایجان شرقی است.
کد مطلب: 6318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *