۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۴

هوای امروز تهران در شرایط سالم قرار داشت

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: میانگین غلظت تمام آلاینده ها به غیر از ایستگاههای ستاد بحران، پارک قائم، دانشگاه علم و صنعت، شهرک چشمه و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در سایر ایستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم است.
یوسف رشیدی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده ازایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر از میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته کاسته شده است.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای ۲۰۰ را در نظر گرفته است، در تحلیل و پیش بینی ایستگاههایی که مقدار اطلاعات آن کمتر از ۲۰۰ است منظور نمی شود.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری به تدریج افزایش ابر در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی وزش باد است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط در شرایط سالم باقی بماند.

وی افزود: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس عبارت است از افرایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن، بنابراین توصیه می شود در مناطق ناسالم، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
کد مطلب: 6319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *