۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بانوان فعال در عرصه خبر حمایت می کند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از بانوان فعال در عرصه خبر در زمینه های درآمد، بیمه و برخورداری از امنیت را وظیفه خود می داند.
ˈ عفت شریعتیˈ شامگاه سه شنبه در نشست بانوان عرصه فرهنگ و هنر استان اصفهان افزود: در دو دوره گذشته مجلس اقدامات خوبی در زمینه حفظ جایگاه و شان بانوان خبرنگار انجام شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون وراثت زوجه از اموال منقول و غیر منقول زوج در مجلس هفتم و هشتم افزود: در مجلسی که زنان تنها ۱۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص دادند بانوان برای حرکت در جهت منافع خویش باید تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در میان بانوان ایرانی، هنرمندان، دانشمندان و بزرگان بسیاری وجود دارد تصریح کرد: در الگو سازی از این بانوان موفق کم کاری شده است.

شریعتی تاکید کرد: باید در زمینه الگوسازی این افراد برای دختران جوان اقدامات مناسب و حساب شده ای صورت پذیرد.

وی افزود: مسائل مرتبط با امور بانوان تنها با همت خودشان و با تفکر و خردورزی آنها قابل حل و فصل است.

وی با اشاره به اینکه تفکر، سرمایه اصلی برای ورود زنان به عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری است خاطرنشان کرد: تفکر، کار و نظم سه سرمایه جاودانه است که باید به آن توجه شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان اظهار داشت: با تفکر خردمندانه ضعف و قوت مسائل روشن و مشکلات رفع می شود.

وی، جمهوری اسلامی ایران را به مثلثی تشبیه کرد که یک ضلع آن را مرجعیت و فقاهت، ضلع دیگر را دانشمندان و متخصصان و ضلع سوم را جامعه زنان تشکیل می دهند.

در این نشست نمایندگان بانوان اصناف فرهنگی و هنری استان اصفهان از جمله جامعه قرآنی، نقاشان، هنرمندان موسیقی، تصویرگری، کانون های فرهنگی مساجد، خبرنگاران و بازنشستگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

بانوان هنرمند و فرهنگی استان اصفهان در این جلسه با بیان مسائل و مشکلات خویش از مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان خواستند مشکلات آنها را به وزارتخانه انتقال دهد.
کد مطلب: 6443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *