۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸
وزیر کشور:

دولت تحریم‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرده است

وزیر کشور از افزایش ۴.۵ برابری بودجه مترو شهرها و لزوم استقرار مدیریت مدرن مالی در شهرداری ها گفت و با اشاره به تحریم‌ها اضافه کرد:‌ دولت تحریم‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرده است.
مصطفی محمد‌نجار در اختتامیه نخستین نمایشگاه فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهرداری‌ها اظهار داشت: در دولت نهم و دهم اهمیت ویژه‌ای به خدمات شهری و روستایی داده‌ شده است و اکنون کشور در حال جهش در زمینه خدمات شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که در حال توسعه است به تبع آن نیاز‌های انسان‌ها نیز گسترش می‌یابد بنابراین باید برنامه‌ریزی و سیاست‌های جدیدی انجام شود.

محمدنجار با اشاره به اینکه بودجه مترو نسبت به چند سال گذشته ۴.۵ برابر شده است گفت: تعداد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز نسبت به چند سال گذشته ده‌ها برابر شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بودجه‌ دهیاری‌ها و شهرداری‌ها چندین برابر شده است؛ با توجه به گسترش نیازها، سیاست‌های دولت باید جدید‌تر و به روز‌تر شود و به دنبال منابع پایدار حرکت کنیم.

وی گفت: در رأس شهرداری‌ها باید افرادی باشند که فرصت‌ها را غنیمت شمرند و مدیریت بر درآمدها را از شکل سنتی خارج کنند.

محمد نجار خاطرنشان کرد: دولت تحریم‌های اقتصادی را به یک فرصت تبدیل کرده و اثر تحریم‌ها عکس آنچه که نظام سلطه می‌خواهد شده است.

وی با اشاره به اینکه فرآیندهای جدیدی حاصل از این تحریم‌ها به دست آمده است، گفت: نخبگان کشور عزم خود را جزم کرده‌اند و در این راستا تولیدات کشور به سایر کشورها صادر می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم.

محمد نجار خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نخستین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌های شهرداری‌ها است.

وی گفت: ۴۷۶ شهرستان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که به دلیل کمبود فضا فقط ۱۰۷ شهرداری توانست حضور پیدا کند.
کد مطلب: 6448
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *