۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷

عفو بين‌الملل و سازمان همكاري‌ اسلامي، تحقيقات درباره انفجارهاي عراق را خواستار شدند

عفو بين الملل و سازمان همكاري‌ اسلامي از مقام‌هاي عراقي خواستند تا تحقيقات گسترده‌اي را در خصوص سلسله انفجارهاي اخير اين كشور آغاز و عاملان قتل‌عام مردم عراق را مشخص كنند.
به نوشته روزنامه اماراتي الخليج، اكمل الدين احسان اوغلو، دبيركل سازمان همكاري اسلامي در سخناني، ضمن محكوم كردن انفجارهاي اخير بغداد و برخي از استان‌‌هاي عراق، از مسئولان اين كشور خواست تا تحقيقات گسترده‌اي را جهت بررسي جزئيات و مشخص شدن عوامل اين انفجار آغاز كند.

وي همچنين از همه احزاب و گروه‌هاي سياسي عراق خواست تا ضمن كنار گذاشتن اختلافاتشان منافع ملي را بر منافع حزبي و شخصي ترجيح دهند.

اكمل الدين احسان اوغلو در ادامه از گروه‌هاي سياسي عراق خواست براي حفظ ثبات و امنيت كشور و ممانعت از تضعيف وحدت عراق، تلاش كنند.

دبيركل سازمان همكاري‌ اسلامي همچنين از ملت عراق خواست تا ضمن خويشتنداري و حفظ وحدت در مقابل اقدامات تروريستي كساني كه خواهان ايجاد فتنه و اختلاف ميان مردم عراق هستند ايستادگي كنند.

در همين راستا عفو بين الملل نيز ازمقامات عراقي خواست تا تحقيقات گسترده و بي‌طرفانه‌اي را در خصوص سلسله انفجارها و حملات اخير در نواحي مختلف عراق آغاز كنند.

عفو بين الملل در بيانيه خود آورده است: هيچ گروه يا حزبي تاكنون مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است.

در سلسله انفجارهايي كه چند روز پيش در بغداد و شماري از استان‌هاي عراق رخ داد، نزديك به ۱۰۰ تن كشته و تعداد زيادي زخمي شدند.
کد مطلب: 6462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *