۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۳

سفر مرزوقی به لیبی / توافق برای احیای اتحادیه مغرب عربی

رئیس جمهور تونس در سفری چند ساعته به لیبی با مقامات این کشور درباره تحکیم روابط دوجانبه و برگزاری نشست احیای اتحادیه مغرب عربی به توافق رسید.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «منصف المرزوقی»، رئیس جمهور تونس امروز در سفری کوتاه و چند ساعته به طرابلس رفت و با «محمد یوسف المقریف»، رئیس کنگره ملی و تنی چند از مقامات این کشور دیدار کرد.

مرزوقی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی لیبی تاکید کرد که در دیدار با رئیس کنگره ملی لیبی به بررسی همه تعهدات و توافقنامه‌های دوجانبه‌ای که اخیرا بین دو کشور تونس و لیبی به امضا رسیده، پرداخته است.

رئیس جمهور تونس درباره موضوع احیای اتحادیه کشورهای مغرب -عربی گفت: در نشست با مقریف توافق شده است که نشست‌های اعضای این اتحادیه در برهه آتی در شرایط مناسب برگزار شود تا زمینه تحکیم همکاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور را فراهم آورد.

مرزوقی گفت: تونس و لیبی دو موتور اصلی و مهم برای پیشبرد روند احیای اتحادیه مغرب- عربی در راستای پیشرفت و توسعه این کشورها هستند.

رئیس جمهور تونس در واکنش به کشته شدن چهار آمریکایی در حمله شب گذشته به کنسولگری آمریکا در بنغازی نیز گفت: انقلاب لیبی و تونس انقلاب واحدی است و امنیت دو کشور نیز امنیت واحد و مشترکی علیه همه اقدامات تروریستی است که امنیت و ثبات دو کشور را برهم می‌زند.

منصف المرزوقی گفت: همه این اقدامات تروریستی هیچ ارتباطی با ملت لیبی ندارد و برای ضربه زدن بر این کشور است که به سوی آزادی و دموکراسی پیش می‌رود اگرچه لیبی کوهی است که با این حوادث به لرزه درنخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری «الیوم السابع»، دلیل احتمالی کوتاه شدن سفر مروزقی به طرابلس برگزاری نشست‌های متعدد و فشرده مقامات لیبی برای بررسی حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی است.
کد مطلب: 6551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *