۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۵

مصر براي محافظت ازکشتيهاي آمريکايي درکانال سوئز تدابيرامنيتي بيشتري اتخاذ کرد

مصر برای محافظت از کشتی های آمریکایی که از کانال سوئز عبور می کنند، تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کرده است .
احمد الکیلانی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از قاهره درباره تدابیری که دولت مصر پس از انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) اتخاذ کرده است، گفت : واکنش ها به این فیلم همچنان ادامه دارد. ریاست جمهوری مصر بیانیه ای منتشر کرده و در آن این فیلم را محکوم کرده و از سفارت مصر در واشنگتن خواسته است سازندگان این فیلم و اهانت کنندگان به پیامبر اکرم (ص) و اسلام را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
هیئت وزیران مصر نیز پس از نشست به این مسئله واکنش نشان داد و این فیلم را به شدت محکوم کرد و از دولت آمریکا خواست به طور قانونی با سازندگان این فیلم ها برخورد کند. هیئت وزیران مصر همچنین بر مسئولیت مصر در محافظت از سفارت آمریکا در قاهره براساس تعهدات بین المللی خود تاکید کرد که به اقدام دیروز برخی از تظاهرکنندگان مصری در حمله به سفارت آمریکا در قاهره و پایین کشیدن پرچم آمریکا اشاره دارد.
خبرنگار الجزیره افزود : دهها نفر از تظاهرکنندگان اکنون در مقابل سفارت آمریکا حضور دارند و نیروهای امنیتی نیز به طور گسترده در این منطقه برای جلوگیری از وقوع حوادثی مانند حادثه دیروز مستقر شده اند.
مجلس مشورتی مصر نیز بیانیه مشابهی در این زمینه منتشر و در آن انتشار فیلم را محکوم کرد و از اقلیت مسلمانان در آمریکا خواست سازندگان این فیلم را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
مجلس مشورتی مصر از آمریکا نیز خواست معاهده های حقوق بشر را که اهانت به ادیان را جرم می داند ، فعال کند. از سوی دیگر گروه اخوان المسلمین به نوبه خود درخواست کرد روز جمعه در همه مناطق مصر تظاهرات در اعتراض به این فیلم برپا شود.
در رابطه با این فیلم واکنش هایی در سطح رسمی و مردمی مطرح شده و همچنین تدابیر امنیتی در کانال سوئز تشدید شده است. مقامات مصر برای محافظت از کشتی های آمریکایی که از این کانال عبور می کنند، تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کرده اند. به طوری که از نزدیک شدن قایق های کوچک به کشتی های آمریکایی جلوگیری می شود. همچنین تعداد گشتی ها در این کانال برای محافظت از کشتی ها افزایش یافته است.
کد مطلب: 6572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *