۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۳

مرسي خواستار موضع قاطع آمريکا در قبال فيلم اهانت آميزعليه پيامبراسلام(ص) شد

رئیس جمهوری مصر از دولت آمریکا خواست موضع قاطعی در قبال تولید کنندگان فیلم اهانت آمیز علیه حضرت محمد(ص) اتخاذ کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس جمهوری مصر همچنین بر پایبندی خود به حمایت از همه هیأت های دیپلماتیک و سفارتخانه های خارجی در کشور تاکید کرد.
احمد الکیلانی خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی با اشاره به واکنش های خشمگینانه مقامات رسمی مصر به فیلم اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) افزود: بر همین اساس ریاست جمهوری و نخست وزیری مصر در دو بیانیه جداگانه از آمریکا خواستند علیه تولید کنندگان فیلم موضع قاطع اتخاذ کند. در همین حال به سفارت مصر در واشنگتن نیز دستور داده شد اقدامات حقوقی را علیه تولید کنندگان این فیلم انجام دهد.
در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان هشام قندیل نخست وزیر مصر در این باره آمده است: اعتراضات مردمی در مصر به تولید این فیلم نیز همچنان ادامه دارد و هر چند شمار معترضان در اطراف سفارت آمریکا در قاهره کاهش یافته است اما اعتراضات همچنان ادامه دارد. این در حالیست که جماعت اخوان المسلمین مصر نیز خواستار برپایی تظاهرات روز جمعه آینده در اعتراض به این فیلم شد. اعتراضات علیه این فیلم در مصر با تشدید تدابیر امنیتی در سراسر این کشور بخصوص اطراف سفارت آمریکا و کانال سوئز همراه است.
در ادامه گزارش آمده است: کلیساهای قبطی در مصر نیز تولید این فیلم را محکوم کردند. این در حالیست که بیم آن می رود واکنش ها به این فیلم روابط مصری ها و قبطی های این کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
متی صلیب ساویرس اسقف کلیسای ماری جرجس در منطقه شبرا در مصر گفت: این فیلم همان گونه که خشم مسلمانان را برانگیخته است باعث خشم مسیحیان بخصوص در مصر نیز شده است. کلیساهای مصر نیز این اقدام را به کلی محکوم می کنند.
کد مطلب: 6583
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *