۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۰

دبيركل سازمان ملل متحد خواستار آموزش دموكراسي براي همه شد

بان کی مون در پيامي به مناسبت روز بين‌المللي دموكراسي خواستار آموزش دموكراسي براي همه شد.
در پيام بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد آمده است: امروز با نگاهي به پشت سر، به سالي ديگر با وقايعي چشمگير در حكايت دموكراسي مي‌نگريم؛ حكايتي كه كماكان به وسيله مردمي نگاشته مي‌شود كه در آرزوي منزلت و حقوق بشر، خاتمه فساد، اظهار نظر درباره آينده‌شان، داشتن شغل، عدالت و سهمي عادلانه در قدرت سياسي هستند. حكايت آنان تازه آغاز شده است. دموكراسي‌ها يك شبه متولد نشده‌اند، همچنين طي يك سال يا با برگزاري يك يا دو انتخابات ايجاد نگشته‌اند. آنها نيازمند كار مستمر و طاقت‌فرسا هستند. اما هنگامي كه آغاز شدند، عقب گردي نمي‌تواند وجود داشته باشد.

دبيركل سازمان ملل متحد افزود: سازمان ملل متحد به اقدام همراه با شركاي خود براي پيشبرد ابتكارات جهاني و محلي متعهد است تا آموزش دموكراسي را به عنوان بخشي جدايي ناپذير از تمامي ابتكارات آموزشي و به عنوان جزيي از استراتژي‌هاي طولاني مدت حكمراني ارتقاء دهد. اجازه دهيد بين متخصصان آموزش بين‌المللي و حكومت‌ها براي ارتقاء و اشاعه بهترين شيوه‌ها، مشاركت ايجاد كنيم. اجازه دهيد فرهنگ مشاركت شهروندي براي يافتن فرصت‌هاي ايجاد شده به وسيله رسانه‌هاي جديد را گسترش دهيم و از كشورها در تدابيرشان براي دوره‌هاي تحصيلي و شيوه‌هاي آموزشي حمايت كنيم.

بان كي مون در خاتمه اظهار داشت: امسال در گراميداشت روز بين‌المللي دموكراسي، اجازه دهيد از تمامي خلاقيت خود براي پيشبرد اين ماموريت استفاده كنيم. اجازه دهيد براي آموزش دموكراسي به همه به ويژه به جوامعي اقدام كنيم كه در حال گذار هستند و بيشترين نياز به آن را دارند.
کد مطلب: 6614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *