۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۲

بان کي مون درباره ادامه توقف مذاکرات سازش فلسطيني- صهيونيستي هشدار داد

دبیرکل سازمان متحد روز پنجشنبه اعلام کرد عدم مذاکرات مستقیم سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین دو طرف را از بررسی راهکار ایجاد کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل دور کرده است.
بان کی مون گفت: « توقف ادامه مذاکرات مستقیم سازش بین اسرائیل و فلسطینیان از یک سو و تحولات منطقه خاورمیانه از سوی دیگر باعث شده است دو طرف اسرائیلی و فلسطینی راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل را فراموش کنند.»
بان کی مون در گزارشی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد افزود دو طرف در صدد تشکیل فقط یک کشور بدون وجود دیگری هستند و این موضع از تحقق دورنمای صلح منطقه ای در سایه طرح ابتکاری صلح عربی کاسته است.
وی راه حل دیپلماتیک را برای پایان دادن به اختلافات بین فلسطینیان و اسرائیل راهبردی دانست.
دبیرکل سازمان ملل متحد به شکست تلاش هایی که سال گذشته برای پایان دادن به تنش ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیل صورت گرفت اشاره و تاکید کرد درخواست فلسطینیان برای تشکیل یک کشور مستقل مشروع و قانونی است و اسرائیل در داخل مرزهای به رسمیت شناخته شده از سوی جامعه بین المللی باید به حیات سیاسی خود ادامه بدهد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ، بان کی مون خاطرنشان کرد تحقق صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی بسیار به تعویق افتاده است.
کد مطلب: 6663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *