۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۱
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

مدارس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مختارند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از اجرای قانون ساماندهی زمان از ابتدای مهر امسال خبر داد.
مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص گفته‌های ضد و نقیض مبنی بر تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه‌ اظهار داشت: مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان تعطیلی مدارس نداریم بلکه مصوبه‌ این شورا با عنوان "ساماندهی زمان آموزش" است.

وی ادامه داد: منظور از ساماندهی زمان آموزش، یعنی چگونه از زمانی که در اختیارمان هست، استفاده بهینه به عمل آید؛ این استفاده بهینه شامل درون کلاس، حیاط مدرسه، خانه و جامعه است.

* طرح دوفوریتی کمیسیون آموزش برای پنج‌شنبه‌ مدارس تقریباً منتفی شد

نوید ادهم افزود: برخی نمایندگان مجلس ابهاماتی داشتند و حتی بحث طرح دوفوریتی مطرح شد که بر این اساس هفته گذشته سمینار مشترکی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم.

وی اضافه کرد: در آن جلسه بعد از بحث و گفت‌وگوهای فراوان، اعضای کمیسیون آموزش توافق کردند که این مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اجرا شود و در نتیجه بحث طرح دوفوریتی تقریباً منتفی شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: بنابراین مصوبه "ساماندهی زمان آموزش" در طول سال تحصیلی در مدارس لازم‌الاجراست و از اول سال تحصیلی باید اجرا شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش موظف شد حداکثر تا ۳ ماه آینده برنامه‌هایی که برای روزهای پنج‌شنبه دارد نظیر فوق برنامه، اردوها و فعالیت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و غیره را تنظیم کند و به اطلاع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برساند.

نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که«بر این اساس آیا مدارس باید در روزهای پنج‌شنبه باز باشند؟»، گفت: مدارس می‌توانند فوق برنامه داشته باشند یا نداشته باشند که این بر اساس اقتضا و شرایط مدرسه است.
کد مطلب: 6697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *