۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۶

ساخت جرثقیل 1000 تنی در جزیره صدرای بوشهر

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا از ساخت جرثقیلی یک‌هزار تنی با ارتفاع 118 متر در جزیره صنعتی صدرای بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی اعتصام عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین ‌بار برای تسریع در اجرای پروژه‌های کشتی‌سازی در صدرا، جرثقیلی به وزن یک‌هزار تن را در بوشهر در حال ساخت داریم.

وی بیان کرد: مراحل مختلف ساخت این جرثقیل انجام شده و با تلاش کارگران و متخصصان صدرا این جرثقیل تا یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اعتصام خاطرنشان کرد: برای خرید تجهیزات این جرثقیل عظیم‌الجثه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده و در ساخت سه نفتکش باقیمانده افراماکس در بوشهر بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی گفت: جرثقیل مذکور با احتساب سرویس کرین خود به ۱۱۸ متر می‌رسد و ارتفاع خود سازه نیز ۱۱۰ متر خواهد بود.

مدیرعامل صدرا اضافه کرد: کشتی افراماکس که امروز به آب انداخته شد با آخرین استانداردهای جهانی ساخته شده و در نوع خود بی‌نظیر است.

اعتصام گفت: این کار بزرگ نیاز به روابط جهانی خوب داشت اما با وجود تحریم‌های ظالمانه به این موفقیت بزرگ رسیدیم.

وی بیان کرد: با یک باور ملی متخصصان ایرانی توانستند این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانند و ساخت این کشتی از افتخارات بزرگ ایران خواهد بود.

مدیرعامل صدرا اضافه کرد: صنعت کشتی‌سازی صنعتی اشتغالزا است و ایران با وجود سواحل بکر در شمال و جنوب می‌‌تواند با استفاده از ظرفیت ساخت کشتی علاوه بر ایجاد اشتغال به درآمدزایی مطلوبی نیز برسد.

اعتصام اظهار داشت:‌ ساخت کشتی افراماکس نخستین پروژه کشتی‌سازی صادراتی ایران است و باید با جذب مشتریان بیشتر این روند را ادامه دهیم.

کد مطلب: 675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *