۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۲

رییس جمهوراندونزی انتشار فیلم ضداسلامی را محکوم کرد

رییس جمهوری اندونزی ضمن محکوم کردن انتشار فیلم ضد اسلامی "بی گناهی مسلمانان"، از توهین به مقدسات مسلمان ابراز تاسف کرد
به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، "تیوکو فایزاسیاح" سخنگوی "سوسیلو بامبانگ یودهویونو" با اعلام این مطلب گفت: رییس جمهوری اندونزی ساخت این فیلم توهین آمیز که دلیل اصلی برخوردهای خشونت آمیز در لیبی ، مصر و یمن و برانگیختن خشم مسلمانان در سراسر جهان شده است را محکوم کرده است.

به گفته سخنگوی رییس جمهوری اندونزی، وی درعین حال از رهبران مسلمانان جهان خواسته است که در برخورد با این مساله ارامش را حفظ کنند.

در عین حال وزیر امور خارجه اندونزی نیز نسبت به تامین امنیت سفارتخانه آمریکا و دیپلمات های آمریکایی در جاکارتا ابزار اطمینان کرد و گفت: ما در ارتباط با سفارتخانه آمریکا هستیم و شرایط را تحت کنترل داریم.

همچنین وزارت ارتباطات و اطلاعات اندونزی نیز خواستار حذف فیلم "بی گناهی مسلمانان" از سایت فیس بوک شده و در عین حال از مذاکره با شرکت های اینترنتی برای مسدود کردن سایت یوتیوب در این کشور خبر داد.

به دنبال ساخت و انتشار فیلم توهین آمیز "بی گناهی مسلمانان" به کارگردانی یک آمریکایی اسراییلی تبار ، موج خشم مسلمانان جهان را فرا گرفته و در شدید ترین برخورد اعتراض آمیز در شهر بنغازی لیبی، سفیر آمریکا و سه تن از کارکنان سفارت آمریکا کشته شدند.
کد مطلب: 6814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *