۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۸

بايدن از همتاي سوداني خود خواست از سفارت امريکا در خرطوم محافظت کند

« جو بایدن » ، معاون رئیس جمهور امریکا جمعه در تماس تلفنی با همتای سودانی خود از اوضاع امنیتی سفارت امریکا و دیگر سفارتخانه های خارجی در این کشور که براثر اعتراضات ضد امریکایی ناشی از پخش فیلم امریکایی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) دست کم سه نفر در آنها کشته شده اند، ابراز نگرانی کرد.
کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بایدن در گفتگوی تلفنی با «علی عثمان طاها » ، مسئولیت دولت سودان را در محافظت از اماکن و ساختمان های هیئت های نمایندگی خارجی در این کشور مورد تأکید قرار داد و همچنین بر ضرورت تضمین محافظت از جان دیپلماتها در خرطوم تأکید کرد.
معاون رئیس جمهور امریکا همچنین تأکید کرد واشنگتن برای امنیت جان اعضای هیئت نمایندگی دیپلماتیک امریکا در خارج «بیشترین اهمیت » را قائل است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، سفارت امریکا در خرطوم پایتخت سودان، هنگام راهپیمایی معترضان به سوی آن در بعدازظهر جمعه به وقت محلی، به شدت تحت محافظت نیروهای امنیتی سودان و همچنین تفنگداران دریایی امریکا قرار گرفته بود. سه نفر از معترضان بر اثر اصابت خودرو پلیس با آنها در زمانی که تلاش می کردند خودشان را به سفارتخانه امریکا برسانند، کشته شدند.
معترضان سودانی اوایل همین روز تلاش کردند به سفارت آلمان یورش برند. آنها همچنین مقابل سفارت انگلیس تظاهرات کردند.
کد مطلب: 6860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *