۱
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
نقد مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به رویه ردصلاحیت‌ها

وجه برتری هاشمی طبا و میرسلیم به کواکبیان چیست؟

وحید اشتری، مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با نگارش متنی، به رویه تایید و ردصلاحیت‌های شورای نگهبان انتقاد کرد.
وجه برتری هاشمی طبا و میرسلیم به کواکبیان چیست؟
وحید اشتری، مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با نگارش متنی، به رویه تایید و ردصلاحیت‌های شورای نگهبان انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در این متن آمده است:
1- من هنوز هم نمی‌توانم از سال ۹۲ دفاع منطقی کنم که چطور وزرای مهمی همچون آقای متکی، لنکرانی و نماینده مجلس‌های تاثیرگذاری مثل زاکانی با آن رزومه‌ها صلاحیت‌شان احراز نشد و مثلا آقای غرضی تایید شد.

2- چون خودم نفهمیدم کسی هم بپرسد نمی‌دانم باید چگونه توضیح بدهم چطور غرضی در انتخابات ۹۲ تایید صلاحیت شد و هیچ کار تا انتخابات بعدی نکرد و در این انتخابات رد صلاحیت شد.

3- من متوجه نمی‌شوم مثلا در همین انتخابات وجه برتری رزومه و توانمندی هاشمی طبا و میرسلیم به کواکبیان چیست و با کدام شاخص آنها تایید می‌شوند و این رد.

4- من برایم قابل هضم نیست اینکه آقای علوی در یک انتخابات رد صلاحیت شود سال بعد وزیر اطلاعات شود و خودش مسئول استعلام صلاحیت‌ها گردد.

5- من واقعا هنوز متوجه نشده‌ام سال ۹۲ قانع کننده ترین استدلال برای رد صلاحیت آقای هاشمی چه بود؟ پیری و فرتوتی و سالخوردگی که خیلی خنده‌دار است.

6- چون هیچ بیانیه و اطلاعیه‌ای وجود ندارد که توضیحات نداشتن شرایط هر نامزد را بگوید و چون هیچ محکمه‌ای برگزار نشده که سندی برای فساد اقتصادی اخلاقی یا سیاسی کسی بوجود بیاید نمی‌دانم اعتراض هر جریان را چگونه می‌توان پاسخ داد.

7- برای اصلاح این تصور در مردم که جمهوری اسلامی چه مشکلی دارد که روسای جمهور سابقش یا ممنوع التصویرند یا ممنوع الفعالیت سیاسی یا ردصلاحیت و غیره پاسخ قانع کننده‌ای به ذهنم نمی‌رسد.

نتیجه:
اینها فقط بخشی از عملکرد شورای نگهبان است که من بعنوان یک کنشگر سیاسی دلبسته به انقلاب منطق قابل درکی پشت آن نمی‌بینم، مردم عادی و حامیان سفت و سخت جریان‌ها و کاندیداها که جای خود دارند. باور کنید این وضع عدم شفافیت و غیرپاسخگویی در عملکرد شورای نگهبان و اینقدر بی تفاوتی نسبت به افکار عمومی برای آینده انقلاب ضربات جبران ناپذیری خواهد داشت. ای کاش به جز رفقای احمدی‌نژادی یک جمع دانشجویی آرمانخواه هم بودند که نه از موضع دغدغه مندی صرفا برای کاندیدای خودشان بلکه از موضعی بالاتر یک نامه می‌نوشتند و دغدغه‌های اصلاح قوانین انتخابات از شفافیت هزینه‌های انتخاباتی تا اصلاح ساز و کار نظارت شورای نگهبان را لیست می‌کردند. یک لیست از همه ابهامات و سوالاتی که بی‌پاسخ می‌ماند و به اعتماد مردم ضربه خواهد زد.
کد مطلب: 68869
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *