۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۸
دکتر جعفر مهراد:

پنج دانشگاه برتر ايران در توليد علم در سال2012

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام توليد و نمايه ۱۲ هزار و ۳۴۶ مقاله از سوي محققان ايراني از اول ژانويه تا ۲۱ ژوئيه ۲۰۱۲، دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي، تهران و علوم پزشكي تهران را برترين دانشگاه‌هاي كشور در عرصه توليد مقالات علمي در اين بازه زماني عنوان كرد.
پنج دانشگاه برتر ايران در توليد علم  در سال2012
دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص رتبه بين المللی دانشگاه های کشور از نظر توليد علم از ابتداي سال ۲۰۱۲ ميلادي تاكنون گفت: در اين بازه زماني در بين دانشگاه‌هاي جهان، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ۳۰، دانشگاه تهران رتبه ۱۶۶، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ۲۰۴، دانشگاه صنعتی شريف رتبه ۳۵۲ و دانشگاه تربيت مدرس رتبه ۳۷۴ را كسب كردند.

مهراد خاطر نشان كرد: وابستگی سازمانی اعضای هيأت علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی، تماما به دانشگاه آزاد اسلامی ايران و تحت همين نام است و واحدهای منفرد به صورت جداگانه در تعيين رتبه علمی از نظر توليد علم مورد توجه قرار نمی‌گيرند.

به گفته وي رتبه‌های اعلام شده پنج دانشگاه اول کشور از ميان هزاران دانشگاهی که در توليد علم نام اين دانشگاه ها در «وب آو ساينس» (مربوط به تامسون رويترز) وجود دارد برگزيده شده است.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) تصريح كرد: مقايسه اين رتبه‌ها با رتبه بسياری از دانشگاه‌های جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ايران در جهت توسعه علمی و پژوهشی کشور تلاش های بيشتری را به عمل می‌آورند و اين رتبه ها به نوبه خود حائز اهميت و در خور توجه است.

وی در ادامه با بيان اين كه برخی سازمان‌ها گاه به ارائه آمار توليد علم اقدام می‌کنند اما به علت تعدد اين منابع، آمارهاي ارائه شده متفاوت است، به ايسنا گفت: پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) بر حسب مسؤوليت و وظيفه‌ای که دارد و در فلسفه تأسيس آن نيز رصد کردن علم ايران و مقايسه آن با ساير کشورهای جهان به وضوح مورد تأکيد قرار گرفته است، به صورت دوره يي و حسب ضرورت آمارهايی را در زمينه های ياد شده تهيه می کند که برنامه ريزان و سياستگذاران آموزش عالی کشور در سطح کلان و دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در سطح خرد می‌توانند به اين آمارها اتکا كرده و با اطمينان خاطر از آنها استفاده کنند.
کد مطلب: 693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *