۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۳

انتقاد از عضویت جاسبی در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌های آزاد ادامه دارد

مدیر کل دبیرخانه مرکزی تشکل‌های ‌‌اسلامی‌سیاسی دانشگاه آزاد کشور گفت: عضویت عبدالله جاسبی در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌های آزاد و مراکز آموزشی کشور مورد انتقاد و اعتراض شدید دانشجویان است.
مجتبی اکبری عصر امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات شکل ‌گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک رویکرد اساسی و راهبردی در زمان مدیریت جدید قرار گرفتن امور فرهنگی و توجه به فرهنگ اسلامی در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌های آزاد، انجام کار فرهنگی را نیازمند مدیریت فرهنگی، اخلاق‌مدار و اسلامی دانست.

وی اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی توسط افراد حزب‌الله اداره می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت سال جاری ستادهای تخریبی از طرف کسانی که از دانشگاه آزاد بیرون رفته‌اند شکل گرفته است، افزود: این ستادها با هدف دلسردی مدیریت جدید و کاهش انگیزه کارکنان دانشگاه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان بدهی از زمان مدیریت گذشته مربوط به بانک‌ها و پیمانکاران و انجام کارهای پژوهشی پرداخت نشده و در دانشگاه آزاد باقی مانده است به طوری که وانمود کنند فرهاد دانشجو مناسب مدیریت دانشگاه نیست.

اکبری با تصریح بر اینکه موضوع افشای ۲ هزار میلیارد تومان بدهی دانشگاه آزاد و تاسیس اتاق‌های عملیات روانی توسط تشکل‌های ‌اسلامی‌سیاسی مطرح شده است، گفت: یکی از عملیات‌های دیگری که این اتاق‌ها انجام داده‌اند ایجاد شایعه پیرامون بازگشت جاسبی تا پنج ماه آینده به دانشگاه آزاد اسلامی بوده که با شکست مواجه شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که اعضای این اتاق‌ها دست از تخریب نکشند شناسایی و رسانه‌ای می‌شوند.

مدیر کل دبیرخانه مرکزی تشکل‌های اسلامی‌سیاسی دانشگاه آزاد ایجاد شایعه درباره افزایش شهریه‌های دانشجویی را از دیگر عملیات‌های روانی ستادها علیه مدیریت جدید خواند و یادآور شد: فرهاد دانشجو با روش اخلاق‌مداری با این افراد رفتار کرده است و از آنها می‌خواهیم که اخلاق را رعایت کنند و با این راهبرد جلوی پیشرفت دانشگاه را نگیرند.

وی با بیان اینکه امسال شهریه‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده است، ابراز کرد: علاوه بر همان مبلغ شهریه‌های گذشته تنها سه تا پنج درصد کارمزد دریافت می‌شود و این در حالی است که حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ۱۵ درصد افزایش یافته است.

اکبری درباره عضویت جاسبی در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌های آزاد و مراکز آموزشی کشور افزود: این شورا از قبل در راستای بررسی پارامترهای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ایجاد شده که اکنون با عضویت جاسبی با انتصاب حکم احمدی‌نژاد با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شده است.

وی اذعان کرد: امروز تشکل‌ها از بنده این سئوال را مطالبه می‌کنند که چگونه جاسبی تا این به احمدی‌نژاد نزدیک شده و وی بر حسب چه معیارهایی این انتصاب را انجام داده است.

این مسئول اذعان کرد: مگر ادعای احمدی‌نژاد نبود که پرونده این آقایان در کشوی میز من است، بنابراین چگونه جاسبی تا این قدر مهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان جاسبی به لحاظ حمایتی نه تفکری، از بسیج دانشجویان دانشگاه‌های آزاد حمایت نمی‌شد، ابراز کرد: چگونه است که امروز جاسبی عضو شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها می‌شود در صورتی که در مدت ۳۰ سال مدیریت خود موفق نبود دانشگاه را به طرف اسلامی شدن هدایت کند.

اکبری درباره قطع حقوق برادر همسر جاسبی نیز بیان کرد: حقوق این فرد از استاندارد حقوق دیگر کارکنان دانشگاه بالاتر بود.
کد مطلب: 6967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *