۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۴

سومین علت مرگ و میر ایرانیها

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران، از سرطان به عنوان سومین علت مرگ و میر ایرانیها نام برد.
به گزارش مهر، دکتر محمود شفاهی رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران از ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی در زمینه سرطانهای شایع در ایران طی برگزاری هفتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران خبر داد و اظهارداشت: به طور خاص در این کنگره به موضوع بیماریهای خوش خیم و بدخیم پستان (جراحی، بازسازی و...) به عنوان دومین سرطان شایع در بین ایرانیان پرداخته خواهد شد.

وی ‌همچنین پزشکان عمومی را از جمله گروههای هدف این کنگره برشمرد و افزود: برای این دسته از پزشکان چهار کارگاه آموزشی در زمینه فنون کاربردی پزشکی و ۳۰ امتیاز بازآموزی (مدون و مداوم) درنظر گرفته شده است.

وی فوق تخصصان رشته های ترمیمی، پلاستیک و سوختگی، قلب و عروق، گوارش و روماتولوژی و همچنین متخصصان جراحان عمومی، کلیه و مجاری ادرای، ارتوپدی، مغز و اعصاب و چشم پزشکی را نیز از دیگر شرکت کنندگان در این کنگره نام برد.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به شیوع سرطان در کشور گفت: هم اکنون سرطان سومین علت مرگ ایرانیان است این در حالی است که با اطلاع رسانی مناسب،‌ اقدامات بهداشتی و رعایت آنها می توان از بروز سرطانها به طور قابل ملاحظه ای پیشگیری کرد.

شفاهی افزود: به طور مثال چندی است که در کشورهای پیشرفته، مردم را از خوردن گوشت قرمز منع می کنند و معتقدند که سبزیجات باید جایگزین شود و از این روش به عنوان اقدامی جدی برای پیشگیری از سرطان یاد می کنند که البته آثار مثبت آن سالهای بعد مشخص می شود.

هفتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران با همکاری انجمن مراقبتهای ویژه و انجمن سرطان ایران از ۲۹ تا ۳۱شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار می شود.
 
کد مطلب: 7215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *