۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶

کویت عذر سفیر کره شمالی را خواست

کویت پس از تصمیم برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با پیونگ یانگ، یک ماه به سفیر کره شمالی فرصت داد تا از این کشور خارج شود.
کویت پس از تصمیم برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با پیونگ یانگ، یک ماه به سفیر کره شمالی فرصت داد تا از این کشور خارج شود.
 
به گزارش ایرنا، تارنمای خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات کره شمالی در منطقه خلیج فارس نوشت: کویت یک ماه به سفیر کره شمالی فرصت داده که از این کشور خارج شود.
 
 
این اقدام کویت پس از تصمیم این کشور برای کاهش روابط دیپلماتیک خود با پیونگ یانگ به سطح کاردار روی می دهد.
 
 
کویت ماه گذشته پروازهای مستقیم به و از پیونگ یانگ و همچنین صدور گذرنامه و مجوزهای تجاری به اتباع کره شمالی را متوقف کرد.
 
 
وزارت امور خارجه کویت در همان زمان با اعلام اینکه این اقدام در راستای پیاده سازی قطعنامه های سازمان ملل است، از قطع واردات از کره شمالی و اعطای وام به این کشور و همچنین کاهش دیپلمات های خود در پیونگ یانگ خبر داد.
 
 
حدود 3 هزار تبعه کره شمالی در کویت زندگی می کنند و این کشور تنها میزبان ماموریت دیپلماتیک پیونگ یانگ در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است.
 
 
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای کره شمالی، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرد که بر اساس آن از ادامه کار آن دسته از کارگران کره شمالی که حاصل درآمدهای خود را به کشورشان می فرستند باید در سایر کشورها جلوگیری شود.
 
 
پس از مکزیک و پرو، کویت سومین کشوری است که در چارچوب مجازات های وضع شده علیه کره شمالی، سطح هیات دیپلماتیک این کشور را کاهش می دهد.
 
 
چهار دیپلمات کره شمالی از جمله کاردار در سفارت این کشور در کویت باقی می مانند، اما 'سوچانگ سک' سفیر و چهار دیپلمات دیگر از کویت اخراج می شوند.
 
 
کویت در نامه ای که به همین منظور به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده، نوشته است: کویت تصمیم گرفته است دیپلمات های کره شمالی را از 9 نفر به 4 نفر کاهش دهد.
 
کد مطلب: 74123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *