۰
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
وزارت دفاع ژاپن؛

موشک کره شمالی را منهدم می کنیم

وزارت دفاع ژاپن روز جمعه به نیروهای دفاعی این کشور دستور داد درصورتی که آزمایش موشکی کره شمالی سرزمین های ژاپن را تهدید کند،آن را منهدم کنند.
موشک کره شمالی را منهدم می کنیم
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، به دنبال اعلام آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش ژاپن به حالت آماده باش در آمد.
ژاپن موشک های زمین به هوای Patriot PAC ۳ خود را در جزیره اوکیناوا واقع در جنوب این کشور به حالت آماده باش درآورده است تا به هرگونه تهدید نظامی پیونگ یانگ پاسخ دهد.
از سوی دیگر موشک های زمین به هوای SM-۳ ژاپن که قابلیت زیادی در انهدام موشک های میان برد دارند،کاملا آماده شلیک هستند.
ˈساتوشی موریموتوˈ وزیر دفاع ژاپن به ارتش این کشور همچنین گفته است توکیو امیدوار است پیونگ یانگ از این آزمایش موشکی صرفنظر کند.
ژاپن همراه با آمریکا،کره جنوبی،روسیه و برخی کشورهای غربی، حکومت کمونیست کره شمالی را به سرپیچی از قطعنامه های سازمان ملل متحد و ادامه آزمایش های بالستیک تهدید می کنند.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که بارش سنگین برف احتمال دارد روند آماده سازی مقدمات پرتاب موشکی کره شمالی را کند کرده باشد.
واشنگتن معتقد است پرتاب راکتی پیونگ یانک،پوششی برای آزمایش فناوری موشکی است که ممکن است که بتواند تهدیدی برای آمریکا بشمار آید.
کره شمالی اعلام کرده است قصد داردیک ماهواره غیرنظامی را بین دهم دسامبر(۲۰آذر)تا ۲۲ دسامبر(۲دی)فضا پرتاب کند.
کره جنوبی و ژاپن دو متحد کلیدی کاخ سفید،این اقدام کره شمالی را به عنوان یک آزمایش مخفی موشک بالیستیک محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه های سازمان ملل دانستند. 
واشنگتن برای تداوم هژمونی سیاسی خود با هرگونه قدرتمندی کشورهای مستقل مخالفت می کند.
کد مطلب: 15844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *