۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۴

راسموسن: استراتژی ناتو در افغانستان تغییر نمی‌کند

در حالی که ناتو امروز اعلام کرد عملیات مشترک خود با نیروهای افغانی را محدود می‌کند اما دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد استراتژی ناتو در افغانستان تغییر نمی‌کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی [ناتو] گفت تصمیم روز سه‌شنبه ناتو برای کاهش عملیات مشترک با نیروهای افغانی «استراتژی همه جانبه» این سازمان در افغانستان را تغییر نمی‌دهد.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی در مقر ناتو در بروکسل صحبت می‌کرد، افزود: اقدامات اتخاذ شده باعث کاهش خطرات در رابطه با نیروهای ما می‌شود. این مسئولیت مقامات است اما اینگونه اقدامات استراتژی همه جانبه را تغییر نمی دهد.

دبیر کل ناتو ادامه داد با وجود تعلیق موقت برخی فعالیت‌های مشترک، همچنان به همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و به مشورت، کمک کردن و آموزش آنها ادامه می‌دهیم.

پس از آنکه از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۵۱ نظامی ناتو توسط پلیس و نیروهای افغانی کشته شدند، ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد عملیات مشترک خود با نیروهای افغانی را کاهش می‌دهد. تنها طی هفته گذشته ناتو ۶ نظامی خود را [۲ انگلیسی و ۴ آمریکایی] در شلیک فردی که لباس نظامی نیروهای افغانی را پوشیده بود، از دست داد.
کد مطلب: 7486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *