۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳

«ولید المعلم» ریاست هیئت سوری در مجمع عمومی را برعهده خواهد داشت

یک منبع آگاه در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هیئت سوری به ریاست «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوطن، یک منبع آگاه در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هیئت سوری به ریاست «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه اواسط هفته آینده راهی نیویورک خواهد شد و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت.

این منبع در ادامه افزود: المعلم را یک هیئت ارشد سوری همراهی خواهد کرد و قرار است،‌ این هیئت در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه برخی از کشورهای دوست سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

به گفته این منبع سوری «فیصل المقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه و «جهاد مقدسی»، سخنگوی وزارت خارجه سوریه و شماری از کارمندان ارشد این وزارتخانه المعلم را در این سفر همراهی خواهند کرد.

این درحالی است که شبکه «روسیا الیوم» اعلام کرد که اوضاع جاری در خاورمیانه و به ویژه سوریه از مهمترین موضوعات مورد بحث در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور ۱۹۳ کشور عضو این سازمان در نیویورک،‌ مقر آن برگزار خواهد شد و در جدول اعمال آن اظهار شده مسائل و قضایایی چون امنیت بین المللی و حفظ صلح و مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بین روزهای ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر در مقر این سازمان با حضور روسا و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان برگزار خواهد شد.

اما شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۶ سپتامبر برای بررسی بحران سوریه تشکیل جلسه خواهد داد و قرار است، اخضر ابراهیمی در این جلسه گزارش خود از سفر خود به دمشق را به این شورا ارائه دهد.
کد مطلب: 7542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *