۰
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
دکتر کواکبیان در جمع نمازگزاران مسجد شارعی و مسوولان اجرایی منطقه 11 تهران:

چرا شورای ساماندهی امور پایتخت چندین سال است جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد؟

فرماندار تهران: فرمانداری تهران هر ماه برای پیگیری مشکلات یک منطقه جلسه‌ای برگزار خواهد کرد
دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه نهم آبان ماه در جمع مردم تهران در مسجد شارعی که با حضور مسوولان اجرایی، شهردار و شورایان منطقه11 برگزار شد با بیان این که قبول ندارم که ترامپ دیوانه است، اظهار داشت: او خودش را به دیوانگی زده، امروز هم به عنوان کاتسا سپاه پاسداران را مورد هدف قرار داده و در واقع نظام را هدف گرفته است و به همین دلیل ملت ایران را تروریست خطاب می‌کند.
چرا شورای ساماندهی امور پایتخت چندین سال است جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد؟
دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه نهم آبان ماه در جمع مردم تهران در مسجد شارعی که با حضور مسوولان اجرایی، شهردار و شورایان منطقه11 برگزار شد با بیان این که قبول ندارم که ترامپ دیوانه است، اظهار داشت: او خودش را به دیوانگی زده، امروز هم به عنوان کاتسا سپاه پاسداران را مورد هدف قرار داده و در واقع نظام را هدف گرفته است و به همین دلیل ملت ایران را تروریست خطاب می‌کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، وی با تاکید بر این که آن‌ها به بهانه برهم زدن نظم منطقه به سپاه پاسداران ایراد می‌گیرند، گفت:  ترامپ شخصیت علمی و دانشگاهی خاصی ندارد و با پول زیادی که داشته است به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از همین قلب تهران یعنی منطقه 11 که محل استقرار نهاد رهبری و ریاست‌جمهوری است به رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویم که این مردم علی‌رغم همه اختلاف نظرهای مختلف پشت سر مظاهر قدرت ایران همانند سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایستاده است.
وی با بیان این که ما در ۲۲ منطقه ۶۶ جلسه خواهیم داشت که این جلسات با هر منطقه شامل جلسه با شورایاری‌ها، جلسه عمومی در یکی از مساجد مهم منطقه و جلسه پیگیری دفتر در فرماندار برگزار می‌شود، گفت: هرچند سال آینده هم قرار شده است که انتخابات شورای یاری‌ها برگزار شود. اما در مجلس باید قانون جداگانه‌ای برای این که انتخابات از محلات شکل بگیرد تصویب شود.
کواکبیان افزود: طبق قانون ساماندهی امور پایتخت، صنایع آلاینده، صنایع مزاحم و پادگان‌ها باید از تهران خارج شوند اما سوال این است که چرا شورای ساماندهی امور پایتخت چندین سال است جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد؟
وی با بیان اینکه ما واقعا می‌خواهیم که این ۶۶ جلسه در مناطق مختلف تا پایان این دوره مجلس به پایان برسد اظهار داشت: در منطقه 11حدود ۳۵ مشکل مختلف در این جا مطرح شد که در دفتر فرمانداری تهران با حضور مسوولان اجرایی از جمله مدیرکل راه و ترابری و آموزش و پرورش تهران این مشکلات پیگیری خواهد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مسئله معتادان متجاهر خجالت دارد، تصریح کرد: ما به همراهی نمایندگان تهران و آقای محجوب یک شب از ساعت ۱۰ تا ۵ صبح تهران‌گردی داشتیم که در همین پارک هرندی، میدان شوش و دروازه غار حدود ۴ هزار معتاد دیدیم که من آن شب از نماینده بودن خودم بدم آمد و البته قرار شد در دو کمپ ده هزار نفری ساماندهی شوند.
در ادامه این جلسه آقای علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران نیز از برگزاری این جلسات استقبال کرد و با اشاره به روند تصویب قانون شوراها خواستار اصلاح این قانون و اهمیت دادن به شوراهای محله شد.
در ادامه این جلسه عیسی فرهادی، فرماندار تهران طی سخنانی در جمع مردم این منطقه با بیان این‌که امسال برای اربعین پیش‌‌بینی حضور ۲۴ میلیون نفری زائران در کربلا را داریم‌، اظهار داشت: انسان‌هایی هستند که تمام مخارج خود را در این ایام برای زائران هزینه می‌کنند‌، هیچ دینی نمی‌تواند این جلوه انسانی باشکوه را در معرض نمایش بگذارد.
وی با اشاره به اینکه این‌ پنجمین جلسه‌ای است که در مناطق مختلف تهران تشکیل می‌شود، گفت: پیگیری و استمرار این جلسات به واسطه دکتر کواکبیان صورت می‌گیرد که همراهی دستگاه‌های مختلف را در پی دارد، این جلسات خروجی بسیار خوبی دارد و هر ماه یک جلسه برای پیگیری در فرمانداری تشکیل می‌گردد.
وی در ادامه افزود: ما در نهایت با حضور ۱۷ نفر از ۱۷ محله منطقه 11، دستگاه‌های مختلف و مسئول را به فرمانداری دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم تا مشکلات را حل کنند. به‌عنوان مثال، این اقدام در منطقه ۲۱ صورت گرفته و ما دوشنبه هفته آینده با مدیران کل این منطقه جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.
فرهادی با بیان این‌که مشکلات مردم از جمله ورزش و آموزش و پرورش حل خواهند شد و ما هم پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: منطقه ۱۱ منطقه سکونت سران کشوری هم هست در حالی که این آرزوی بسیاری از شهرهای کشور است.
وی گفت: طبیعتاً مناطق قدیمی ما مشکلات خاص خودشان از جمله فرسودگی، گذربندی‌های نامناسب، تکدی‌گری و اجتماع معتادان را هم دارند که ما به رفع آن‌ها می‌اندیشیم.
فرماندار تهران در پایان بیان داشت: اقدامات مهمی هم در این منطقه از جمله افتتاح سرای محلات، هلال احمر، مددسرا و سایر اقدامات نیز انجام شده است و ده مطالبه مردمی هم وجود دارد که در جلسه‌ای که عرض کردم، پیگیری خواهیم کرد.
شایان ذکر است در این جلسه پنج نفر از شورایاران و مهندس آبادیان شهردار و مسوول آموزش پرورش منطقه 11 نیز نکاتی در زمینه مشکلات منطقه 11 بیان کردند.
 
کد مطلب: 76370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *