۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸

ایران تعلیق یا تعویق برنامه‌هسته‌ای را قبول نمی‌کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، نسبت به صحبت‌های اخیر مقام‌های غربی درباره افزایش و ادامه مذاکره هسته‌ای با ایران، گفت: ایران تعلیق یا تعویق برنامه‌هسته‌ای را قبول نمی‌کند.
موسی غضنفرآبادی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، درباره صحبت‌های اخیر یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر افزایش و ادامه مذاکره هسته‌ای با ایران، گفت: از زمانی که برنامه هسته‌ای ایران در سطح جهانی مطرح شد، جمهوری اسلامی تمام قوانین آژانس را پذیرفت و با ملحق شدن به معاهده «ان پی تی» همواره در برنامه هسته‌ای خود شفافیت نشان داده است.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری صحبت‌های مقامات کشورهای غربی درباره ادامه راه‌حل دیپلماتیک در برنامه هسته‌ای ایران، تصریح کرد: غرب از ابتدا بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران آگاهی داشت، اما به دلیل جلوگیری از پیشرفت علمی ایران، تبلیغاتی منفی با هدف ایران‌هراسی در جهان به راه انداخت و موضوع دروغین ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران را مطرح کرد.
وی با تاکید بر اینکه غرب با اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی نمی‌خواهد ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کند، افزود: مقاومت و جدیت مردم در برابر سیاست‌های خصمانه غرب توطئه‌های آنها را خنثی کرده است.
غضنفرآبادی با بیان اینکه غرب در سال‌های اخیر با بهانه‌های مختلف به دنبال اعمال فشار بر ایران بوده، تاکید کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش کرده‌اند تا با استفاده از ابزارهایی چون سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشارهایی را بر ایران تحمیل کنند اما اکنون غرب دریافته که ایران از تهدید‌های آنها هراسی ندارد.
وی با بیان اینکه گاه کدهایی از افراد خودفروخته داخلی برای اعمال فشار به ایران در اختیار غرب قرار می‌گرفت، یادآور شد: گفته‌های مقامات غربی مبنی بر مذاکره با ایران تنها بیان کننده حقایق است و آنها دریافته‌اند که ایران بیدی نیست که از باد تهدیدهای غرب بلرزد.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس، با تاکید بر اینکه دستیابی به انرژی هسته‌ای مطالبه مردم ایران است، افزود: آمانو موضوع خوبی را مطرح کرده اما اروپا و آمریکا در پشت میز مذاکره هم باید با رویکردی صادقانه حضور پیدا کنند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، با بیان اینکه ایران در مذاکره با غرب همواره صادقانه بوده، گفت: ایران از ابتدا بر پیشرفت در مذاکرات تاکید کرده اما به هیچ عنوان تعلیق و تعویق در پیشبرد اهداف خود را قبول نمی‌کند.
در سه رویکرد جداگانه، مئیر داگان رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی جنگ با ایران را احمقانه ترین ایده ممکن توصیف کرد ومدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه آژانس متعهد به ادامه مذاکرات خود با ایران است از افزایش گفت‌وگوهای میان ایران و آژانس خبر داد و آنگلا مرکل خواستار حل مسئله هسته ای ایران از راه های دیپلماتیک شد
کد مطلب: 7716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *