۰
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۸

دغدغه‌ها برای دوران بازنشستگی هنرمندان

تورج منصوری با اشاره به اینکه مهمترین مساله اهالی سینما بحث بیمه تامین اجتماعی آنها است، گفت: چطور می‌شود که افراد چهره و باسابقه که هر کدام تجلی بخش پایگاه و رتبه فرهنگی کشورمان هستند، درآمد دوران بازنشستگی‌هایشان اندازه یک رفتگر شهرداری باشد.
تورج منصوری با اشاره به اینکه مهمترین مساله اهالی سینما بحث بیمه تامین اجتماعی آنها است، گفت: چطور می‌شود که افراد چهره و باسابقه که هر کدام تجلی بخش پایگاه و رتبه فرهنگی کشورمان هستند، درآمد دوران بازنشستگی‌هایشان اندازه یک رفتگر شهرداری باشد.
به گزارش ایسنا، رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران درباره‌ی دستاورد جلسه‌ی روسای صنوف با وزیر ارشاد گفت: ما در جلسه با وزیر ارشاد مسائلی را که در صنف وجود داشت، بیان کردیم و آقای صالحی هم از آنها یادداشت برداشتند و امیدوارم که طبق وعده‌ای که دادند، در آینده جلسه‌های بیشتری داشته باشیم و به صورت کارشناسی‌تر مسائل را مطرح کنیم تا به آن‌ها رسیدگی شود.
او ادامه داد: در این جلسه آقای حیدریان، رئیس سازمان سینمایی هم حضور داشتند؛ ایشان در شکل‌دهی به سینمای بعد انقلاب فرد موثری بودند بنابراین شنیدن این مسایل و مشکلات برای او مساله جدیدی نبوده و با همه آنها آشنا است. امیدوارم با حضور ایشان در کنار آقای وزیر اتفاقات خوبی رقم بخورد.
منصوری مهم‌ترین مساله‌ای که در صنف فیلمبرداران وجود دارد و در جلسه مطرح شد را وضعیت بیمه تامین اجتماعی اعضا دانست و گفت: من خودم از امضاکنندگان بیمه تأمین اجتماعی برای اهالی سینما بودم ولی اکنون اجرای این بیمه شرایط مناسبی ندارد. بیمه بازنشستگی اعضاء بسیار کم است و من همیشه فکر می‌کنم چطور می‌شود که افراد چهره و باسابقه کشورمان مثل ناصر تقوایی، علیرضا زرین دست یا محمدعلی کشاورز که هر کدام بزرگان حرفه‌های خودشان هستند و تجلی بخش پایگاه و رتبه فرهنگی کشور ما هستند، حقوقشان در زمان بازنشستگی کف حقوق باشد و حتی گاها اشتباهات سیستماتیک باعث می‌شود سنوات کاریشان درست ثبت نشده باشد و در نهایت حقوق بسیار پایینی دریافت کنند.
این فیلم‌بردار با بیان اینکه وجود این‌ چنین مشکلات توهین‌آمیز است، تصریح کرد: این پاداش مناسبی از طرف مملکت به فرزانگان‌اش نیست. جذب نیروهای جدید و غیرحرفه‌ای در سینما که به خاطر عدم نظارت صحیح رقم خورده است خود از دیگر مشکلات است و کسی فکر نمی‌کند که این افرادی که امروز وارد شده‌اند، ۱۵ سال دیگر دوباره می‌آیند و همین حرف‌ها را می‌زنند. بنابراین به آن‌ها بها دهیم تا زمان بازنشستگی دیگر این نگرانی و دغدغه‌ را نداشته باشند.
منصوری در پایان اظهار کرد: کسانی که با سودای سینما وارد این حرفه می‌شوند اگر بدانند چه عاقبتی از نظر ارج و قرب و همچنین مسائل مادی قرار است داشته باشند، شاید این امر باعث شود دوباره به این فکر کنند که آیا باید به این حرفه وارد شوند یا نه؟! درنهایت، در جلسه با وزیر به ما وعده دادند که در دیدارهایی که به زودی خواهیم داشت به شکل کارشناسی‌تر و تکمیل شده‌تر مباحث مطرح به آنها رسیدگی شود.
به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به همراه محمدمهدی حیدریان ـ رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری ـ پنج‌شنبه، دوم آذرماه با حضور در جلسات جداگانه‌ای با برخی اهالی سینما در موزه سینما دیدار کردند.
کد مطلب: 77558
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *