۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۲
کواکبیان در جمع مردم، شهردار و مسوولان اجرایی منطقه 16 و فرماندار تهران در مسجد فاطمه‌الزهرا(س):

بدهی بالای شهرداری تهران نمی‌تواند توجیه کم‌کاری شهرداران مناطق پایتخت باشد

جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۶ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۶آذر، با حضور مسئولین اجرایی منطقه و مهندس علی‌رضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و مهندس حبیب زاده عضو شورای شهر تهران، در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) بلوار دستواره منطقه 16 برگزار شد.
بدهی بالای شهرداری تهران نمی‌تواند توجیه کم‌کاری شهرداران مناطق پایتخت باشد
جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۶ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار محترم تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۶آذر، با حضور مسئولین اجرایی منطقه و مهندس علی‌رضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و مهندس حبیب زاده عضو شورای شهر تهران، در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) بلوار دستواره منطقه 16 برگزار شد.
در این نشست ابتدا اعضای شورایاری محلات منطقه ۱۶ و حجت‌الاسلام محتشمی ‌امام جماعت مسجد فاطمه‌الزهرا(س)‌ به بیان مشکلات مردم منطقه و محلات  پرداختند.
در ادامه مسئول برق منطقه‌ای منطقه ۱۶ در خصوص برخی مشکلات مطرح شده از جمله جابجایی دکل‌های فشار قوی برق گفت: این دکل‌های انتقال برق فشار قوی خروجی نیروگاه بعثت است و در حوزه شرکت توزیع برق تهران بزرگ نبوده و در حیطه وظایف برق منطقه‌ای تهران است.با توجه به پیگیری‌های شهروندان، تغییر حالت این شبکه از هوایی به کابلی و زیر زمینی برای شبکه انتقال برق نیز مفید است اما مستلزم هزینه‌های بالایی است که نیاز به تامین اعتبار دارد.
سپس سرگرد «همه خانی» رئیس پلیس راهور منطقه ۱۶ در خصوص دسترسی آزادگان غرب به شرق به بزرگراه شهید دستواره توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بعد از افتتاح این پروژه چند مورد تصادفات منجر به فوت گزارش شده و در نتیجه بازبینی پروژه صورت گرفت و نسبت به اصلاح هندسی رمپ گذر اقدام گردید. همه خانی افزود: فرصتی تعیین گردید تا مشکل رفع شود و با توجه به اینکه پروژه در حوزه راهنمایی و رانندگی منطقه ۲۰ قرار دارد، مکاتباتی انجام شده و پیگیر انجام این پروژه هستیم.
سپس نصیری سرپرست شهرداری منطقه ۱۶ طی سخنانی گفت: امیدواریم تشکیل این جلسات منجر به ایجاد مدیریت واحد شهری گردد و بتوانیم با حفظ ارتباط مستمر بین مسئولین و بخش خصوصی‌ وظایف مدیریتی را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.جمع آوری دکل‌ها از موضوعاتی بود که مطرح شد و از اهمیت بالایی برخوردار است؛ امیدواریم با همکاری همه مسئولین این مشکل هرچه سریع تر حل شود.
وی افزود: بخش زیادی از فضای سبز منطقه در پوشش دکل‌ها قرار گرفته و با توجه به اینکه از نظر قانون احداث هر گونه مبلمان شهری در مجاورت دکل‌ها غیر قانونی است نمی‌توانیم برخی طرح‌ها را اجرایی کنیم. یکی دیگر  از مشکلات  منطقه از نظرکمبود سرانه فضای سبز نیاز به ایجاد فضای سبز جدید دارد که به دلیل کمبود فضا تنها از طریق تملک امکان پذیر بوده و با هزینه بالایی امکان پذیر خواهد بود.
نصیری خاطر نشان کرد: همیاری شهرداری با دستگاه‌های دیگر از قدیم وجود داشته و زمین‌هایی از طرف شهرداری به ادارات برق و گاز در سال‌های گذشته واگذار شده است؛ با افزایش جمعیت و نیاز به این زمین‌ها همکاری لازم جهت بازگشت زمین‌ها صورت نمی‌گیرد که امیدواریم با پیگیری مسئولین محترم تسریع گردد.
نصیری در پایان گفت: مشکل معتادین و کارتن خواب‌ها در این منطقه و در محله میدان شوش و فدائیان اسلام بسیار جدی است و نیازمند پیگیری و همت همگانی جهت حل آن است.در خصوص انتقال ترمینال جنوب و ترمینال غرب شهرداری تهران مصوبه ای دارد که باید این ترمینال‌ها به جنوب غرب تهران منتقل شوند که نیازمند پیگیری بیشتر جهت اجرایی شدن این مصوبه و حل مشکلات مربوط به آن هستیم.
در ادامه حبیب زاده عضو شورای اسلامی‌شهر تهران گفت: هرپروژه ای اگر قصد داریم اجرایی شده و در حد طرح باقی نماند نیازمند برنامه ریزی است. وی افزود: در ۴سالی که ما در خدمت شما هستیم باید ابتدا یک برش یک ساله را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم در پایان سال ۹۷ به بخشی از اهداف پیش بینی شده برسیم.
حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: دونوع پروژه شهری وجود دارد که نوع اول پروژه‌های کوتاه مدت است و برخی پروژه‌ها مربوط به بودجه‌های منطقه ای است.در این نوع پروژه‌ها صدور مجوزهای لازم طبعا به عهده دولت و مجلس است و تأمین اعتبار در صورت اخذ مجوزهای لازم به عهده شهرداری است.
عضو شورای شهر تهران گفت: بدهی‌های شهرداری در حد ۳۰ هزار میلیارد تومان است که اگر پروژه‌های نیمه تمام را هم در نظر بگیریم رقم بسیار بالاتری در حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در مجموع جهت تکمیل پروژه‌ها و پرداخت بدهی‌ها مورد نیاز است که نشان می‌دهد مدیریت این وضع نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق است.
سپس مهندس محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ ضمن تشکر از دکتر کواکبیان به دلیل تشکیل این سلسله جلسات جهت حل مشکلات محلات تهران گفت‌: حل مشکلات محلات از طریق دستگاه‌های مختلف و دیدن نتایج آن با حضور فرماندار محترم امکان پذیر شده که از ایشان و همچنین اعضای محترم شورای شهر از جمله مهندس حبیب زاده تشکر می‌کنیم.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما موضوع رسمی‌کردن شورای محلات است و تلاش ما درمجلس این خواهد بود که شوراها از محلات آغاز شود.در مجلس پنجم و مجلس گذشته پیگیر این موضوع بودیم که محقق نشد و امیدواریم در این مجلس به نتیجه برسیم و به این شوراها شکل قانونی ببخشیم.نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در منطقه ۱۶ مشکلات فراوانی از بهداشت و درمان تا شهری و سایر مشکلات وجود دارد.
سخنران بعدی جلسه دکتر فرهادی فرماندار تهران طی سخنانی ضمن ادای احترام به ۳۵۰۰ شهید منطقه و‌برشمردن ارزش‌های رشادت‌های مردم منطقه ۱۶ و ولایتمداری آن‌ها گفت: از پیگیری‌های دکتر کواکبیان برای تشکیل این جلسات و همراهی مهندس حبیب زاده برای استمرار این جلسات تشکر می‌کنیم چرا که می‌تواند موجب حل مشکلات مناطق باشد و نقش فرمانداری در این جلسات محوری خواهد بود.
وی افزود: فرمانداری با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هایی که در این جلسات مشکلات مربوط به آن‌ها مطرح می‌شود جهت شرکت در جلسه نهایی منطقه در فرمانداری دعوت شده و در آن جلسه پیگیری و تصمیمات نهایی برای رفع مسائل و مشکلات منطقه صورت می‌گیرد. فرماندار تهران خاطرنشان کرد: ۱۶۰ هکتار بافت فرسوده برای جمعیت ۲۸۰ هزار نفری به معنای فاجعه است؛ زلزله خبر نمی‌کند و کسی از زمان آن آگاه نیست اما رخ دادن آن قطعی است و باید برای آن آماده باشیم.فرهادی افزود: یکی از وظایف بسیار مهم شورایاری‌ها فرهنگسازی برای مردم در جهت اصلاح بافت فرسوده است و تشویق مردم به استفاده از تسهیلات موجود جهت نوسازی این بافت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌در پایان جلسه ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۵۰۰ شهید منطقه طی سخنانی گفت: حاکم اصلی شما مردم هستید و وجود ما مسئولین و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر با وجود شما مردم شریف معنا می‌یابد.
وی با تشریح روند جلسات افزود: جلسه سوم در فرمانداری انجام خواهد شد و یقین بدانید نهایت تلاش ما بر این خواهد بود تا حد ممکن مشکلات منطقه را رفع کرده ‌و باری از دوش مردم برداریم.
دکتر کواکبیان در پاسداشت نقش مردم تصریح کرد: وجود همه قوا با مردم معنا می‌یابد و اگر امروز ایران در منطقه و کشورهایی همچون عراق و سوریه حرفی برای گفتن دارد به پشتوانه مردم و حضور آن‌ها در صحنه است.البته در کشورهای عربی شاهزاده ای پیدا شده و با تلکه کردن شاهزاده‌های دیگر قصد تحرکاتی دارد که کور خوانده و در صورتی که اشتباهی کند جای او در اعماق جهنم خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: امشب آغاز ولایت وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) است و ایشان قرار نیست با اتکا به قدرت نظامی‌حکومت جهانی تشکیل دهند، منطق ایشان منطق حقی است که تشنگان عدالت را از سراسر جهان به سوی خود جلب خواهد کرد و نیازی به سلاح اتمی ‌و شیمیایی نیست.امام خمینی (ره) هنگامی‌که انقلاب اسلامی‌را آغاز نمودند سلاحی نداشتند بلکه منطقی را آوردند که برای حق طلبان جاذبه ایجاد کرد. ما در روایات داریم پس از ظهور امام زمان(عج) حضرت عیسی رجعت نموده و پشت سر امام زمان
(عج) نماز را اقتدا‌ خواهد کرد این به مفهوم آن است که همه مسیحیان عالم نیز پیرو امام زمان (عج) خواهند شد و امام زمان (عج) با اتکا به چنین پشتوانه مردمی حکومت جهانی تشکیل خواهد داد.
دکتر کواکبیان افزود: سعی ما بر این است پیگیر مباحث مطروحه در این جلسه را باشیم، هرچند برخی مباحث مطرح شده در حوزه شورایی به نام شورای ساماندهی امور پایتخت قرار می‌گیرد که متاسفانه تا کنون تشکیل جلسه نداده و باید پیگیر تشکیل آن باشیم.رئیس این شورا رئیس جمهور و دبیر این شورا وزیر راه و شهرسازی است که حاکی از اهمیت بالای این شوراست.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: در مورد موضوع رمپ آزادگان امیدواریم در جلسه منطقه ۲۰ بتوانیم با دعوت از فرماندار محترم ری این مشکل را از هر راهی که ممکن باشد حل کنیم و پیگیر آن خواهیم بود.
وی افزود: در موضوع بافت‌های فرسوده قانونی مبنی بر اینکه سالانه ۱۰درصد بافت‌های فرسوده باید توسط وزارت راه و‌شهرسازی نوسازی و‌اصلاح شود داریم که توجه چندانی به آن نشده است.
دکتر مصطفی کواکبیان در خصوص توجه به مناطق شهری گفت: نگاه به همه مناطق به یک چشم و به صورت یکسان ظلم است و باید به تفاوت‌های مناطق در تخصیص منابع توجه کافی داشته باشیم و از اعضای محترم شورای شهر خواهشمندم بررسی‌های کارشناسی لازم را در این مورد انجام دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت‌: بدهی شهرداری نمی‌تواند توجیه کم کاری باشد وقطعا راه‌هایی برای حل مشکل بدهی و به سامان رساندن امور شهری وجود دارد.نقش ما در این جلسات نظارتی و قانونمند کردن امور است و از مسئولان اجرایی توقع داریم برای حل مشکلات همکاری‌های لازم را انجام دهند.
 
کد مطلب: 77758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *