۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۱
در پاکستان رخ داد؛

سه کشته بر اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا

مقامهای محلی در مناطق قبایلی پاکستان اعلام کردند که در حمله روز شنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غربی پاکستان، دست کم سه نفر کشته شدند.
 به نقل از منابع خبری این حادثه با شلیک دو فروند موشک از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به یک خودرو در بخش ˈداتا خیلˈ در منطقه وزیرستان شمالی رخ داد که در نتیجه دو نفر نیز مجروح شدند.

تاکنون جزییاتی در خصوص هویت افرادی که در این حمله موشکی کشته یا زخمی شده اند، منتشر نشده است.

ساکنان این منطقه قبیله ای از پرواز چند فروند پهباد جاسوسی آمریکا در آسمان وزیرستان شمالی ، قبل از این حمله موشکی خبر دادند.

حمله روز شنبه پهبادهای جاسوسی آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان در حالی انجام می شود که حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه اسلام آباد در سفر کنونی خود به واشنگتن بار دیگر مخالفت کشور خود با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را اعلام کرد.

با احتساب کشته های اخیر، بیش از ۱۴۰ نفر در حملات هواپیماهای بدون خلبان به مناطق پاکستان طی سال ۲۰۱۲ کشته شده اند.

دولت پاکستان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک خود را نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی کشورشان می داند، با این حال آمریکا این حملات را بهترین راه برای مبارزه با آنچه ˈتروریست ها و شبه نظامیانˈ تعبیر می کند، می داند.

در مقابل تعبیر آمریکا، مردم و احزاب پاکستان بر این باورند که هواپیماهای آمریکایی در مناطق قبایلی، مردم عادی را هدف قرار می دهند.
کد مطلب: 7833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *