۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴

آمار موجودی زندانها کاهش یافته

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش های رئیس سازمان زندانها راجع به کاهش ورودی زندانیان در کشورگفت: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، به میزان 100هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندانها کاسته شده و موجودی زندانها نیز به 217 هزار نفر کاهش یافته است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش های رئیس سازمان زندانها راجع به کاهش ورودی زندانیان در کشورگفت: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، به میزان 100هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندانها کاسته شده و موجودی زندانها نیز به 217 هزار نفر کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به حمایت سازمان زندانها از خانواده های زندانیان با وجود عدم تکلیف این سازمان، اظهارکرد: 22هزار و500 خانوار تحت پوشش حمایتی سازمان زندانها قرار دارند که بسیاری از مشکلات آنها از قبیل اعتیاد، طلاق و برخی آسیب های دیگر توسط سازمان زندانها مورد بررسی قرار گرفته واقدامات صیانتی در مورد آنها انجام شده است. علاوه براین برای این خانواده ها کلاس های آموزشی برگزار می شود که با شرایط خود به خوبی مواجه شوند و بتوانند مشکلات خود را به شکل صحیحی برطرف کنند.

**642 نفر از فرزندان خانواده زندانیان توسط سازمان زندانها به تحصیل بازگشته اند
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حمایت سازمان زندانها ازهشت هزار و 31 خانواده زندانی دارای شرایط ویژه نظیر دارا بودن فرزند معلول، داشتن بیمار صعب العلاج ، زندانی بودن پدر و مادر، دارا بودن بیمار مبتلا به اختلال روانی، داشتن سرپرست معتاد و ... گفت: علاوه بر این موارد، 642 نفر از فرزندان زندانیان ترک تحصیل کرده بودند که با تلاش سازمان زندانها به تحصیل بازگشتند. همچنین برای 66000 خانواده افراد زندانی، انواع خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین مساعدت های نقدی و غیرنقدی به همراه ارائه خدمات مشاوره ای و تهیه جهیزیه صورت گرفته است که جای قدردانی و تشکر دارد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان زندانها اظهار کرد: این سازمان برای گروه قابل توجهی از افراد دارای محکومیت که به طور ثابت در زندان هستند، ایجاد اشتغال کرده است که بخشی از درآمد آن در اختیار خانواده این زندانیان قرار می گیرد. 
«همچنین کارهای فرهنگی بسیار ارزشمندی درحوزه های قرآنی، کتابخوانی و تحصیل در حال انجام است که امیدواریم با مساعدت دولت و تخصیص اعتبارات مناسب، وضعیت زندانها چه به لحاظ فضای فیزیکی و خدمات بهداشتی و چه از نظر انجام امور فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی و حمایتی ارتقا یابد زیرا معتقدیم یکی از اهداف اصلی مجازات حبس، بهبود شرایط محکوم و آماده ساختن او برای یک زندگی سالم است».
آیت الله آملی لاریجانی با قدردانی از تلاشهای رئیس سازمان زندانها و همچنین سایر زیرمجموعه های دستگاه قضایی بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و مناسب از اقدامات صورت گرفته تأکید کرد وگفت: من از مسئولان سازمانها و مراکز تابعه قوه قضاییه، دادگستریها و سایر مجموعه ها نظیر دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور و ... می خواهم که در غیر از هفته قوه قضاییه نیز با مردم صحبت کنند و آنها را در جریان خدمات و اقدامات صورت گرفته در این بخش ها قرار دهند زیرا گاهی اوقات سیاه نمایی هایی برخلاف واقع و به دور از انصاف صورت می گیرد که سبب ناامیدی های بلاوجه می شود.
کد مطلب: 78533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *