۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶
عضو کمیسیون شوراها:

سلامت روانی نامزدها تائید شود

عضو کمیسیون شوراهای مجلس پیشنهاد کرد: بند سلامت فکری و روانی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه شود تا افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، به لحاظ سلامت روانی به تائید روانپزشک برسند.
 محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: قانون انتخابات در کشور ما مشکلات اساسی دارد و بر همین اساس است که نمایندگان مجلس بر اصلاح این قانون تاکید دارند.

وی با بیان اینکه محدویت سنی برای نامزدهای ریاست‌جمهوری یک بحث علمی و منطقی است، افزود: اکثر اعضای کمیسیون شوراهای مجلس که درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مباحثه می‌کردند، معتقدند که رئیس‌جمهور کشور باید حداقل ۴۰ سال داشته باشد؛ فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید از پختگی لازم برخوردار باشد و این پختگی به طور معمول در کمتر از چهل سالگی میسر نمی‌شود.

رضایی گفت: حداکثر سن ۷۵ سالگی نیز برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ضرورت دارد، نباید قانون اجازه بدهد فردی که دوران پیری را سپری می‌کند و به لحاظ جسمی و روحی سالم نیست، نامزد ریاست‌جمهوری شود.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی معتقد است، نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌بایست حداقل مدرک فوق‌لیسانس را دریافت کرده باشد تا به لحاظ علمی و منطقی، از حداقل تحصیلات لازم برای اداره کشور برخوردار باشد.

رضایی گفت: پیشنهاد می‌کنم، بند سلامت فکری و روانی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه شود تا افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، به لحاظ سلامت روانی به تائید روانپزشک برسند.
کد مطلب: 7854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *