۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:

زندگی اردوگاهی مناسب شأن زلزله‌زدگان نيست

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت و شخص رئیس جمهور راهکار اسکان موقت و زندگی اردوگاهی را مناسب شأن مردم زلزله‌زده نمی‌دانند.
 به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جمع مردم بخش خواجه شهرستان هریس، یاد و خاطره جانباختگان حادثه زلزله ارسباران را گرامی داشت و افزود: اگر ما این عزیزان را از دست نمی‌دادیم جا داشت که بگوییم تمام این حادثه خیر و برکت است؛ چرا که بعد از بازسازی مناطق زلزله‌زده فصل جدیدی از آبادانی و توسعه این مناطق آغاز خواهد شد اما آن چیزی که ما را آزار می‌دهد از دست رفتن عده‌ای از هموطنانمان است.

وی با بیان اینکه همت مردم و مسئولان باید ساختن آینده‌ای روشن برای مناطق زلزله‌زده باشد، افزود: دولت با اقدامات مختلف و تخصیص اعتبارات لازم، همت و دلسوزی خود را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نشان داده و مردم این مناطق هم باید دولت را در این مسیر یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد اما تا زمانی که خود مردم به طور کامل در صحنه نباشند دولت نمی‌تواند این کار بزرگ را به سرانجام برساند و در واقع مکمل اقدامات دولت همراهی و همت مردم است.

بیگی با اشاره به تصمیمات دولت در خصوص رسیدگی به مردم مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: دولت از همان نخستین لحظه‌های وقوع زلزله در صحنه بوده و لحظه‌ای از مشکلات آسیب‌دیدگان غافل نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در بازسازی مناطق زلزله‌زده منافع عمومی و آسایش و رفاه مردم باید در نظر گرفته شود، افزود: یکی از این موارد طرح هادی روستایی است که باید در بازسازی مورد توجه قرار گیرد و برای این منظور نیاز به یک درک مشترک از این موضوع داریم.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم این مناطق یک قوم و قبیله هستند و باید برای آسایش و پیشرفت خود دست به دست هم دهیم و تنها منتظر این نباشیم که کسی برای ما کاری انجام دهد.

وی با اشاره به تاکید دولت در خصوص انتقال زلزله‌زدگان از اسکان اضطراری به اسکان دایم، تصریح کرد: دولت می‌توانست بدون کمترین دردسر کانکس‌هایی را در اختیار مردم قرار داده و فصل سرما را به شیوه اردوگاهی سپری کند؛ اما دولت و شخص رئیس جمهور راهکار اسکان موقت و زندگی اردوگاهی را مناسب شأن مردم نمی‌دانند و به همین خاطر به سرعت کار بازسازی را دنبال می‌کنند تا مردم در خانه‌های دایمی خود اسکان یابند.

بیگی افزود: کانکس‌هایی که در کنار خانه‌های در دست احداث مردم در مناطق زلزله‌زده استقرار یافته برای همیشه متعلق به آنان است که بعد از احداث خانه‌های خود می‌توانند به عنوان انبار از آن استفاده کنند و این از دوراندیشی دولت حکایت دارد.

وی با اشاره به تحویل نخستین واحدهای احداثی در روستاهای زلزله‌زده به صاحبان آنها، ابراز امیدواری کرد سایر خانه‌های تخریب شده نیز در کمترین زمان بازسازی و تحویل مردم شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس صحنه رویارویی انقلاب اسلامی با تمام دشمنان اسلام بود.

وی افزود: در تمام جنگ‌های دنیا آمریکا و شوروی به عنوان ابرقدرت‌های شرق و غرب پشتیبان یکی از طرف‌های درگیر بودند اما در جنگ ایران و عراق هم شرق و هم غرب به طور آشکار از رژیم صدام حمایت کردند.

علیرضابیگی اظهار کرد: با وجودی که دشمن در جنگ تحمیلی سودای فتح کشورمان را در سر داشت اما دلاورمردی‌های رزمندگان ما موجب شد که حتی یک وجب از خاک میهن را نیز از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به ما درس‌هایی آموخت که یک ملت برای فرا گرفتن آن باید قرن‌ها تجربه بیاموزد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت بزرگ ایران تبدیل به قدرت برتر منطقه شده و هیچ کس به خود اجازه تعدی به مرزهای این کشور را نمی‌دهد.

مراسم چهلمین روز درگذشت جمعی از هموطنانمان بر اثر زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان روز جمعه با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مسئولان استان و جمع کثیری از مردم در شهر خواجه از توابع شهرستان هریس برگزار شد.
کد مطلب: 7859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *