۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳

وزیر خارجه سوریه به نیویورک سفر می کند

سخنگوی وزارت خارجه و مهاجران سوریه گفت که ˈولید المعلمˈ وزیر خارجه این کشور برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در راس هیاتی به نیویورک سفر می کند.
ˈجهاد مقدسیˈ در اظهاراتی که در تارنمای ˈان بی ان ˈ روز شنبه منتشر شد، افزود که المعلم در این اجلاس در ارتباط با اوضاع و تحولات سوریه سخنرانی خواهد کرد.

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که بر اساس جدول برنامه کاری، المعلم در حاشیه این اجلاس با برخی از وزرا و مقام های کشورهای شرکت کننده در این اجلاس دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

ˈفیصل مقداد ˈ جانشین وزیر خارجه سوریه و شماری از مقام های این وزارتخانه، المعلم را در سفر به نیویورک همراهی خواهند کرد .

شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۸ سپتامبر سال جاری، با شرکت رهبران ۱۹۳ کشور عضو این سازمان در مقر آن در نیویرک برگزار خواهد شد. مجمع عمومی ارگان اصلی مشورتی، سیاست گذاری و کارگزاری سازمان ملل متحد است.

مجمع عمومی سازمان ملل همه ساله بین ماه های سپتامبر و دسامبر و یا مطابق آنچه که ضرورت پیدا کند، تشکیل جلسه می دهد.

از جمله موضوعات دستور کار نشست سال جاری مجمع عمومی عبارتند از اهداف توسعه هزاره، پدیده تغییر آب و هوا و امنیت غذایی است. مجمع عمومی همچنین نتایج کنفرانس توسعه پایدار ملل متحد (ریو+۲۰) را که در ماه ژوئن در کشور برزیل برگزار شد، مورد بررسی قرار خواهد داد.
کد مطلب: 7899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *