۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۳
وزیر دادگستری:

اصلاح ساختار سازمان ملل، مانع بسیاری از ظلم ها و ترورها می شود

وزیر دادگستری با بیان اینکه استکبار جهانی از شعار مبارزه با تروریسم استفاده ابزاری می کند، گفت: اگرساختار سازمان ملل اصلاح شود، جلوی بسیاری از ظلم ها و ترورها گرفته خواهد شد.
ˈسید مرتضی بختیاریˈ روز شنبه در آستانه سفر رییس جمهوری به نیویورک برای شرکت و سخنرانی در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، یکی از خواسته های سران غیر متعهدها را اصلاح ساختار سازمان ملل متحد و شورای امنیت دانست و افزود: اصلاح ساختار سازمان می تواند امیدها را برای پیگیری های حقوقی افزایش دهد.

وی با بیان این که استکبار از شعار مبارزه با تروریسم استفاده ابزاری می کند به گونه ای که در افغانستان با القاعده مبارزه اما در سوریه از آنان حمایت می کند ادامه داد:آنان هرگز دلسوز ملت ها نیستند و استکبار جهانی بخصوص آمریکا از این شعارها برای منافع و مطامع خود استفاده می کنند.

وزیر دادگستری با تصریح بر این که اگر کشورهای قدرتمند قصد مبارزه با تروریسم را داشتند به راحتی می توانستند موفق شوند، گفت: رخدادهای مختلف جهانی نشان می دهد که این کشورها نه تنها با تروریسم مبارزه نمی کنند بلکه از آن حمایت هم می کنند.

بختیاری با اظهار امیدواری از این که در مدت سه سال ریاست ایران بر نم، تحولات درخواست شده در بیانیه پایانی اجلاس غیر متعهدها تحقق یابد، گفت: سران جنبش نم بارها گفتند که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور واقعی غیر متعهد است که وابستگی به هیچ کشوری ندارد و انتظار داشتند که این بیانیه عملیاتی شود.

وی با قوی خواندن تیم حقوقی جمهوری اسلامی ایران در دادگاه لاهه تصریح کرد: آن جا که موضوعات به محکمه کشیده شده است توانسته ایم قوی وارد عمل شده و حق خود را استیفا کنیم.
کد مطلب: 7907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *