۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۴

آموزش ۵ هزار مسئول‌فنی تجهیزات‌پزشکی

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی گفت: بیش از ۵ هزار مسئول فنی تجهیزات پزشکی در کشور آموزش دیده اند و این نیروی انسانی و مسئولان فنی، سرمایه‌ای فنی و بزرگ برای نظام سلامت کشور هستند.
مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی گفت: بیش از ۵ هزار مسئول فنی تجهیزات پزشکی در کشور آموزش دیده اند و این نیروی انسانی و مسئولان فنی، سرمایه‌ای فنی و بزرگ برای نظام سلامت کشور هستند.
به گزارش فارس، رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی در اولین همایش مسئولان فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی، که با همکاری انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 5 هزار مسئول فنی تجهیزات پزشکی در کشور آموزش دیده شده‌اند و این نیروی انسانی و مسئولان فنی، سرمایه‌ای فنی و بزرگ برای نظام سلامت کشور هستند.
وی افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی پشتیبان مسئولان فنی به منظور ارتقاء سلامت جامعه است؛ هم‌چنین کلیه فرآیندهای ثبت‌نام، احراز صلاحیت، رتبه‌بندی مسئولان فنی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی به انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی طی یک ماه آینده تفویض و واگذار می‌شود.
مسائلی تصریح کرد:انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی، با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی، پورتال مسئولان فنی را طراحی و پیاده‌سازی کرده است و در این جلسه از پورتال رونمایی می‌شود.
مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی گفت: فرآیند ثبت‌نام و احراز صلاحیت مسئولان فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی از سامانه‌های اداره کل و سامانه TTAC سازمان به این پورتال منتقل می‌شود و اطلاعات نهایی و تأیید شده از طریق وب‌سرویس در اختیار اداره کل و دیگر سامانه‌ها قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: نظام رتبه‌بندی و بازآموزی مسئولان فنی، با توجه به سوابق و مدارک آنها از سوی انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی، طراحی و در پورتال به صورت الکترونیکی پیاده‌سازی خواهد شد.
مسائلی افزود: پیش‌نویس دستورالعمل رتبه بندی مسئولان فنی، طی هفته آتی بر روی وب‌سایت اداره کل و انجمن قرار می‌گیرد و کلیه افراد می توانند نظر خود را به اداره کل و انجمن اعلام نمایند. در نظر است به زودی مسئولیت بخشی از تأیید مجوزها و ثبت تجهیزات پزشکی کلاس خطر پایین به مسئولان فنی تفویض شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان فنی می‌بایست حضور دائم در شرکت‌ها داشته باشند و نظام تعیین حقوق آنها از سوی انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی طراحی شده که پس از بررسی به شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.
مسائلی در پایان گفت: استقرار نظام تفویض مسئولیت، رتبه بندی و بازآموزی، سه برنامه اصلی اداره کل تجهیزات پزشکی برای مسئولین فنی در سال 1396 است که از طریق انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی با نظارت عالیه اداره کل انجام خواهد شد.
کد مطلب: 79078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *