۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۱

شوراي جهاني كليساها اهانت به پيامبر (ص) را محكوم كرد

دبيركل شوراي جهاني كليساها (WCC ) در مراسم افتتاحيه ششمين دور گفت‌وگوي اديان، اهانت به پيامبر(ص) را محكوم كرد.
 ششمين دور گفت‌وگوي اديان با شركت هيأت اعزامي از مركز گفت‌وگوي اديان‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ژنو برگزار شد.

" فيكس تويت "دبيركل شوراي جهاني كليساها در مراسم ويژه افتتاحيه ششمين دور گفت‌وگوي اديان، اهانت به مقدسات اسلام را محكوم و ساخت و پخش فيلم موهن و سخيف اهانت به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام را اهانت به همه اديان دانست و به شدت آن را نكوهش كرد.

وي احترام به همه اديان و پيامبران الهي را لازم دانست و اظهار اميدواري كرد همه كساني كه خواهان صلح و همزيستي مسالمت آميز اديان

مي­‌باشند، براي تحقق اين امر بايد تلاش جدي كنند.

"تويت " ضمن خوشامدگويي به هيأت اعزامي از جمهوري اسلامي ايران و ديگر اعضا و انديشمندان شركت كننده در اين نشست، گفت: اميدواريم بتوانيم با تعامل بيشتر و توجه به مشتركات ديني گام­‌هاي مؤثرتري جهت به ثمر رساندن دستاوردهاي گفتگوي بين اديان برداريم.

محمدرضا دهشيري، رييس هيأت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به ششمين نشست گفت‌وگوي اديان در سخناني ضمن تشكر از تلاش‌هاي شوراي جهاني كليساها و فراهم كردن برگزاري اين نشست، گفت: ما بر آن هستيم تا از رهگذر اين نشست­‌ها و گفت‌وگوها بين انديشمندان مسلمان و مسيحي بتوانيم به همزيستي پيروان اديان الهي و صلح پايدار در جهان كمك و مساعدت نماييم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دبيركل شوراي جهاني كليساها كه محل آن در كشور سوئيس است همچنين بيانيه‌اي منتشر كرد كه بازتاب زيادي در رسانه‌هاي جهاني داشته است.

در اين بيانيه ضمن مردود دانستن اقدام غيراخلاقي سازنده آمريكايي فيلم اهانت‌آميز به ساحت پيامبر گرامي اسلام و ابراز تاسف از اين كار توليد و پخش فيلم بيگناهي مسلمانان را نسبت به باورهاي اسلامي و مسلمانان موهن خوانده و اعلام داشته است كه اين فيلم توسط كساني توليد و پخش شده است كه در حقيقت نه نماينده هيچ يك از اديان الهي مي‌باشند و نه نماينده كشور و دولت خاصي هستند. در واقع اين توهين به دين اسلام توهين به تمامي دينداران مي‌باشد و در اين خصوص مسيحيان و مسلمانان بايد در كنار يكديگر اينگونه توهين‌ها را محكوم نمايند.
کد مطلب: 7920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *