۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۷

نخست وزیر لبنان به نیویورک رفت

ˈنجیب میقاتیˈ نخست وزیر لبنان، در راس هیاتی برای شرکت در شصت و هفتمین نشست عمومی سازمان ملل صبح امروز شنبه عازم نیویورک شد.
میقاتی ریاست هیأت لبنانی در نیویورک متشکل از ˈعدنان منصورˈ وزیر خارجه و ˈنواف سلامˈ نماینده دایم لبنان را در سازمان ملل برعهده خواهد داشت.

وزیر خارجه لبنان پیش از سفر به نیوریورک، در مصاحبه ای در فرودگاه بیروت، با اشاره به تشکیل نشست عمومی سازمان ملل متحد گفت: در این نشست مسایل مختلف عربی و منطقه ای از جمله مسایل جاری لبنان و سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ˈ عدنان منصورˈ افزود: میقاتی در حاشیه این نشست ضمن دیدار با سران و مسوولان کشورهای عربی و غربی، روابط دوجانبه و مسایل جاری منطقه از جمله بحران سوریه و اوضاع کلی اعراب را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به درخواست لبنان مبنی بر تشکیل نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب با هدف بررسی موضوع اهانت به پیامبر اکرم (ص) اظهارداشت: این مسئله باید از سوی برادران عرب مورد استقبال قرار گیرد، ولی با توجه به حضور وزرای عرب در نیویورک امکان تشکیل این نشست در قاهره وجود ندارد و شاید نشست در نیویورک انجام شود.

منصور با اشاره به موضع لبنان در قبال بحران سوریه نیز گفت: لبنان موضع ثابت و روشنی را در قبال بحران سوریه اتخاذ کرده است و ما همچنان سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای اوضاع جاری سوریه را اتخاذ کرده ایم و موفقیت اجرای این سیاست درجهت حفظ استقرار، ثبات و وحدت ملی لبنان به اثبات رسیده است.
کد مطلب: 7930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *