۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۳

وزارت تعاون به دنبال مجوز تاسیس بانک ‌نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با تاکید براینکه وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به دنبال مجوز تاسیس بانک تعاون نیست.گفت:چه کسی گفته که ما می خواهیم مجوز تاسیس بانک دیگری را بگیریم؟ ما به دنبال دریافت مجوز بانک نیستیم.
عبدالرضا شیخ الاسلامی درگفت و گو با خانه ملت،دراین باره که چرا علی رغم وجود بانک توسعه تعاون ، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تقاضای تاسیس بانک تعاون را به بانک مرکزی ارایه کرده است؟ افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به دنبال مجوز تاسیس بانک تعاون نیست.چه کسی گفته که ما می خواهیم مجوز تاسیس بانک دیگری را بگیریم؟
وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در پاسخ به این سوال که نرخ بیکاری درتابستان چه میزان بود؟ آماری از نرخ بیکاری در تابستان اعلام نکرد واظهارداشت:مرکز آمار متولی اعلام نرخ بیکاری است و باید از این مرکزمیزان نرخ بیکاری را پرسید.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین که آیا پرداخت تسهیلات به بنگاههای زودبازده اشتغال ایجاد می کند؟ تصریح کرد : طرح بنگاه های زود بازده در دوره قبل به تصویب رسیده و باید به این نکته توجه داشت که پرداخت تسهیلات صرفا باعث ایجاد اشتغال نمی شودو درکنار تسهیلات عوامل دیگری نیز درایجاد اشتغال موثر است.
شیخ الاسلامی درباره آمار اشتغال بنگاههای زودبازده گفت: بر اساس آخرین آمار از محل تشکیل بنگاههای زودبازده ۹۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.
گفتنی است هفته گذشته مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون با اعلام ارسال پیشنهاد تشکیل بانک اسلامی تعاون به بانک مرکزی برای دریافت مجوز، گفته است: دیگر در کشور تعاونی اعتباری آزاد تشکیل نخواهد شد.
کد مطلب: 8140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *