۰
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
فردا با شعار «مردم پرسشگر،حکومت پاسخگو، لازمه توسعه پایدار» برگزار می‌شود

شـانزدهمین کنـگره حـزب مردم‌سالاری

شانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، صبح روز جمعه یازدهم اسفند ماه با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی، دبیران کل احزاب و اعضای منتخب حزب از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
شـانزدهمین کنـگره حـزب مردم‌سالاری
شانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، صبح روز جمعه یازدهم اسفند ماه با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی، دبیران کل احزاب و اعضای منتخب حزب از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار
 می‌شود.
به گزارش «مردم سالاری آنلاین»، حزب مردم‌سالاری به عنوان حزبی اصلاح‌طلب، طی 15 سال اخیر، همه ساله و بدون وقفه کنگره‌های خود را برگزار کرده است؛ کنگره‌هایی که نخستین آن در سالگرد حماسه بزرگ دوم خرداد، در دوم خرداد ماه 1381 برگزار شد و پس از آن هم همه ساله ادامه یافت. اما تاریخ تشکیل حزب مردم سالاری که از همان روز دوم خرداد 81 به نام مردم‌سالاری تغییر یافت، به سالها قبل از آن بر می‌گردد. در سال 1377 با تلاش جمعی از فعالان اصلاح‌طلب و به منظور حمایت از گفتمان اصلاح‌طلبی در استان سمنان شکل گرفت و پس از تصویب اساسنامه آن در سوم مهر ماه سال 1387، در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، پروانه آن در دهم آبان ۱۳۷۸ به نام حزب مدافعین پیام دوم خرداد صادر شد. اما این حزب از دوم خرداد 81 به نام مردم سالاری شهرت یافت؛ نامی‌که روزنامه ارگان حزب نیز از 5 ماه قبل از کنگره اول، روز اول دی ماه 1380 با آن نام منتشر می‌شد.
حزب مردم‌سالاری تنها حزب اصلاح‌طلبی محسوب می‌شود که طی 15 سال اخیر، همه ساله کنگره سالیانه خود را برگزار کرده است. دبیرکل حزب از آغاز تاکنون دکتر مصطفی کواکبیان بوده که هر دو سال یکبار در مسوولیت خود ابقا شده است.
کنگره‌های حزب مردم‌سالاری، هر سال برگزار می‌شود اما این کنگره‌ها هر دو سال، یکبار انتخاباتی است که اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در آن با رای اعضای مجمع عمومی‌حزب، انتخاب می‌شوند و سپس اعضای منتخب شورای مرکزی، دبیرکل حزب را انتخاب می‌کنند که از بدو تشکیل تاکنون همواره مصطفی کواکبیان را به عنوان دبیرکل حزب انتخاب کرده اند. هرچند کنگره امسال حزب انتخاباتی نیست.
کنگره‌های حزب مردم‌سالاری طی سالیان مختلف، همواره خبرساز بوده است. از جمله در کنگره حزب مردم‌سالاری در زمستان سال 1391، حسن روحانی و محمدرضا عارف، هر دو سخنرانی کردند و فعالیتهای تبلیغاتی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را عملا از کنگره حزب مردم‌سالاری آغاز کردند که به شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 منجر شد. در سال 88 نیز تقابل ابوترابی فرد و مهدی کروبی در سخنرانی‌هایشان در کنگره حزب که چند ماه پس از انتخابات پرحاشیه سال 88 برگزار می‌شد، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
حزب مردم‌سالاری که از بدو تاسیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، عضو اصلی آن بوده است، دارای دفاتر فعال استانی در تمامی ‌استانهای کشور است و از معدود احزابی است که از پایین به بالا و از بطن جامعه شکل گرفته و نقش فعالی در عرصه سیاسی داشته است. حزب مردم‌سالاری در سال‌جاری نیز طرح پارلمان اصلاحات را به سید محمد خاتمی‌رییس دولت اصلاحات ارائه داده که این طرح در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصویب شده تا در صورت تایید نهایی، شاهد نقش آفرینی احزاب اصلاح‌طلب در قالب پارلمان اصلاحات به جای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که متکی به افراد است در جریان اصلاحات باشیم. طرحی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مجری آن است.
شانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با شعار«مردم پرسشگر،حکومت پاسخگو، لازمه توسعه پایدار» ‌در شرایطی فردا برگزار می‌شود که شعار کنگره با توجه به اعتراضات اخیر در کشور، با هدف تاکید بر اصل پاسخگویی حاکمیت در قبال پرسشگری جامعه انتخاب شده است تا زمینه ساز اعتماد عمومی‌و توسعه پایدار باشد.
کد مطلب: 83242
برچسب ها: حزب مردم سالاری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *