۰
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۴
با شعار "احیای اعتماد عمومی،لازمه مشارکت حداکثری" امروز برگزار می شود

بیستمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری

بیستمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری با شعار "احیای اعتماد عمومی، لازمه مشارکت حداکثری" با پیام سردار اصلاحات، سیدمحمد خاتمی، امروز پنجشنبه با حضور جمعی از شخصیتهای سیاسی در برگزار می شود.
بیستمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری
گروه سیاسی: بیستمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری با شعار "احیای اعتماد عمومی، لازمه مشارکت حداکثری" با پیام سیدمحمد خاتمی، امروز پنجشنبه با حضور جمعی از شخصیتهای سیاسی در برگزار می شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حزب مردم سالاری از معدود احزابی است که در طول حیات خود، همه ساله کنگره خود برگزار کرده است. کنگره، عالی ترین رکن حزب مردم سالاری است که همه ساله با حضور اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی، دبیران و اعضای شاخه ها، سازمانها و کمیته های حزب، دبیران استانی و منتخبان حزب از سراسر کشور برگزار می شود. بیستین کنگره حزب مردم سالاری، کنگره انتخاباتی نیست چراکه اعضای شورای مرکزی حزب هر دو سال یکبار با رای کنگره انتخاب می شوند و سال گذشته، انتخابات شورای مرکزی حزب برگزار شد که آنها مصطفی کواکبیان را به عنوان دبیرکل حزب انتخاب کردند. اما انتخابات بازرسان حزب، همه ساله در کنگره ها برگزار می شود و در بیستمین کنگره هم شاهد انتخاب بازرسان جدید خواهیم بود.
حزب مردم سالاری که پروانه فعالیت آن در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، ابتدا با نام حزب مدافعین پیام دوم خرداد در سال 1378 صادر شد، در دوم خرداد 1381 نخستین کنگره خود را برگزار کرد و همزمان به نام حزب مردم سالاری تغییر نام داد. روزنامه مردم سالاری به عنوان ارگان رسمی حزب از اول دی ماه 1380 انتشار خود را آغاز کرد که تاکنون به مدت بیست سال بی وقفه منتشر شده است.
بیستمین کنگره حزب مردم سالاری همچون کنگره قبلی به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی، به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می شود. حزب مردم سالاری در شرایطی شعار "احیای اعتماد عمومی،لازمه مشارکت حداکثری" را به عنوان شعار کنگره بیستم انتخاب کرده که برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 98 و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خرداد امسال، با مشارکت اندک مردم و کمتر از 50 درصد برگزار شد که نشانه ای بر کاهش اعتماد عمومی و افزایش شکاف بین مردم و مسئولان بود؛ موضوعی که طی ماههای اخیر بارها با هشدار دلسوزان کشور همراه شده است. حزب مردم سالاری که طی یک سال اخیر با صدور بیش از پانزده بیانیه و اطلاعیه، مواضع حزبی خود را در مورد مسائل مختلف اعلام کرده بر این اعتقاد است که لازمه جلب مشارکت حداکثری مردم، احیای اعتماد عمومی است و به همین دلیل بیستمین کنگره حزب با همین محوریت برگزار می شود.
حزب مردم سالاری که از اعضای موسس جبهه اصلاحات است در یک سال اخیر علاوه بر انتشار بیانیه ها و اطلاعیه های مختلف درباره مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و اعلام موضع درباره مسائل مختلف روز کشور، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نیز کاندیدای حزبی خود را معرفی کرد که علیرغم ارائه 50 برنامه مشخص برای اداره کشور، عدم احراز صلاحیت کاندیدای اختصاصی حزب مردم سالاری توسط شورای نگهبان و بدون پاسخگویی در مورد علت عدم احراز صلاحیت ایشان و سایر نامزدهای جبهه اصلاحات اعلام شد. حزب مردم سالاری پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت پایین مردم، با صدور بیانیه ای، بر ضرورت بازیابی و تقویت اعتماد اکثریت مردم ایران به نظام تاکید کرد و حالا در همان راستا، بیستمین کنگره حزب با محوریت ضرورت احیای اعتماد عمومی برگزار می کند.
 
کد مطلب: 161397
برچسب ها: حزب مردم سالاری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *