; ?>; ?> آشنایی کودکان با نوروز در سین هشتم - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴

آشنایی کودکان با نوروز در سین هشتم

چهارمین جشنواره سین هشتم ۱۶ تا ۱۸ اسفند ۹۶ در باغ کتاب تهران برای عموم مردم از ساعت ۱۶ تا ۲۱  با اجرا و ایده پردازی موسسه مهرگان فرهنگ و مشارکت شرکت نوسازی اراضی عباس آباد برگزار می شود.
آشنایی کودکان با نوروز در سین هشتم
چهارمین جشنواره سین هشتم ۱۶ تا ۱۸ اسفند ۹۶ در باغ کتاب تهران برای عموم مردم از ساعت ۱۶ تا ۲۱  با اجرا و ایده پردازی موسسه مهرگان فرهنگ و مشارکت شرکت نوسازی اراضی عباس آباد برگزار می شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در باغ کتاب که مخاطبان اصلی کودکان به همراه خانواده ها هستند ، آئین و رسوم عید  و فلسفه هفت سين  به همراه بازی و سرگرمي به کودکان آموزش داده می‌شود. در این مکان خواجه پيروز، عمونوروز و ننه سرما گرد هم جمع مي شوند تا فلسفه نوروز را برای خانواده ها بیان کنند. از دیگر بخشهای این جشنواره در این سه روز شاهنامه خوانی و نقالی ، کارگاه های کودک و مادر، چیدمان هفت سین ،موسیقی و حرکات موزون ایینی اقوام ایرانی و انواع بازیهای مرتبط با نوروز می باشند.
سعیده براقی مدیرعامل موسسه مهرگان فرهنگ و ایده پرداز جشنواره های سین هشتم گفت: بسیاری‌ از اعیاد ملی‌ و مذهبی‌ ما با آداب‌ و رسوم‌ خاصی‌ برگزار می‌ شوند. هر کدام‌ از این‌ مراسم‌ و رفتارهای‌ مرتبط‌ با آن‌ ،فلسفه‌ خاصی‌ دارند. برپایی‌ این‌ سنت ها با تشریفات، جشن ها و آیین های‌ مربوط‌ برای‌ کودکان‌  ما نیز لذت بخش‌ و خاطره‌ساز است. به‌ یاد آوردن‌ لحظه‌ های‌ خوب‌ و به ‌یاد ماندنی‌ همواره‌ باعث‌ تقویت‌ و زنده‌ شدن‌ آن‌ خاطرات‌ می‌ شود و به‌ انسان‌ شادی‌ و نشاط‌ می‌ بخشد.
انسان هایی‌ که‌ خاطرات خوشي ‌ از دوران‌ کودکی‌ دارند، اصولاً افرادی‌ سازگارتر و به‌ لحاظ‌ روانی‌ سالم ‌ترند. به‌علاوه همیشه‌ از داشتن‌ آن‌ خاطرات‌ و مرور ذهنی‌ آنها انبساط‌ خاطر پیدا می‌ کنند. یکی‌ از خاطرات‌ خوب‌ و مثبتی‌ که‌ کودکان‌ می‌ توانند همیشه‌ در ذهن‌ داشته‌ باشند، مراسم‌ عید نوروز است. عطر شکوفه‌ها و گل های‌ بنفشه، جیک‌ جیک‌ پرندگان، سفره‌ هفت‌ سین‌ با عطر سنبل‌ و زیبایی‌ تخم‌ مرغ های‌ رنگ‌ شده، رفتن‌ به‌ خانه‌ مادربزرگ‌ و پدربزرگ‌ و عیدی ‌گرفتن‌ از دست‌ آنها و بسیاری‌ از آداب‌ دیگر رنگ‌ تازه‌ای‌ به‌ زندگی‌ کودک‌ می‌ دهد. 
این‌ قبیل‌ مراسم‌ نه‌ تنها خاطره‌ای‌ خوش‌ در حافظه‌ کودک‌ برجا می‌ گذارد، بلکه‌ در رشد عاطفی‌ و اجتماعی‌ او تأثیر بسزایی‌ دارد.  با وجود انيميشن ها و ترويج جشن هاي غربي لازم است تا بیش از گذشته براي بازيابي هويت ملي كودكان ايراني و مقابله با هجوم فرهنگ غيرخودي فعاليت كنيم . این هدف از اهداف موسسه فرهنگی و هنری مهرگان فرهنگ در برگزاری جشنواره های سین هشتم است.
کد مطلب: 83442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *