۰
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵

انتقاد بروجردی از طرح اعاده اموال نامشروع

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیش‌تر مسؤولان زندگی و حقوق معمولی دارند، گفت: عنوان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نیازمند اصلاح است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیش‌تر مسؤولان زندگی و حقوق معمولی دارند، گفت: عنوان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نیازمند اصلاح است.
به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی اظهار کرد: طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نشان‌‎دهنده حساسیت و دغدغه نمایندگان ملت نسبت به بیت‎المال و اموال عمومی است.
وی تصریح کرد: انتخاب این عنوان خود نشان‎دهنده این است که لزوما چنین اتفاقی در سطح وسیعی رخ داده یعنی فرض بر این است که مسؤولان اموال نامشروعی را در اختیار دارند و باید آن‎ها را برگردانند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اکثریت قاطع مسؤولان جمهوری اسلامی ایران زندگی و حقوق معمولی دارند و حقوق‎های نجومی اکثرا در قالب شرکت‎ها و ارگان‎های غیرحاکمیتی وجود داشته است و به این ترتیب این فرض اولیه مبنای درستی ندارد.
بروجردی با بیان اینکه مسؤولان عالی رتبه نظام و وزرا باید میزان دارایی خود را در ابتدا و پایان دوره مسؤولیتشان اعلام کنند، افزود: قوانین جاری هم می‎تواند با افرادی که به اموال عمومی دست درازی کرده و یا اموال نامشروعی کسب کرده باشند، برخورد کرده و اموال آن‎ها را برگرداند.
وی تاکید کرد: اگر چه این دغدغه و دیدگاه نمایندگان ارزشمند است، اما اینکه فرض اولیه بر این باشد که چنین اتفاقی رخ داده ایرادی جدی است، در حالیکه به نظر اتفاق نادری است.
بروجردی تصریح کرد: با همه آنچه که گفته شد، این دیدگاه بسیار ارزشمند است، اما ایرادی که می‎توان به آن وارد دانست، این است که بیش‌تر مسؤولان اینگونه نیستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اینکه این موضوع به افکار عمومی منتقل شود که این طرح عامه مسؤولان را شامل می‎شود، قطعا نادرست است، بنابراین می‎توان عنوان آن را به اعاده اموال افرادی که در دوران مسؤولیت چنین تخلفی را مرتکب شده باشند، ‎تغییر داد.
کد مطلب: 84408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *