۰
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۷

تنش‌ها در خاورمیانه نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند

کارشناس بازار انرژی گفت: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش دهد.
کارشناس بازار انرژی گفت: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش دهد.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، آنیش کاپادیا، بنیان‌گذار و مدیر مؤسسه آکاپ انرژی معتقد است:‌ تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند به افزایش شدید قیمت نفت و رسیدن آن به 100 دلار در هر بشکه منجر شود.
اوایل هفته جاری و در پی اعلام تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه، قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان طی سه سال گذشته رسید.
وی گفت: من فکر نمی‌کنم که در صورتی‌که به صورت عملی شاهد بالا گرفتن درگیری نظامی در خاورمیانه باشیم، سه رقمی شدن قیمت نفت غیرمنطقی باشد.
کاپادیا ادامه داد: وقتی 6 ماه پیش از قیمت نفت 60 تا 70 دلار سخن گفته شد، تمام سرمایه‌داران به این ایده خندیدند، اما از آن زمان به بعد تشدید تنش‌های سیاسی در خاورمیانه باعث شد، تا قیمت نفت صعودی شده و این احتمال وجود دارد که طی سال جاری شاهد 100 دلاری شدن قیمت نفت در جهان باشیم.
تهدید دونالد ترامپ به حمله به سوریه در توئیتر در روز چهارشنبه باعث شد تا قیمت نفت و طلا در بازار جهانی افزایش یابد. طی روز گذشته نیز قیمت نفت برنت به 72.34 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز 67.33 دلاری شد. از ابتدای هفته جاری تاکنون هر دو نوع نفت 5 دلار افزایش قیمت داشته‌اند.
کد مطلب: 84818
برچسب ها: خاورمیانه سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *