۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۲

برداشت زعفران از اراضی رباط کریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سالانه 600 کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی شهرستان رباط کریم برداشت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سالانه 600 کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی شهرستان رباط کریم برداشت می شود.
کریم ذوالفقاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان رباط کریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان رباط کریم 4 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی دارد که 80 هکتار از آن زیر کشت زعفران رفت.
وی بیان کرد: برای صادرات یکپارچه زعفران یک شرکت تعاونی تخصصی در شهرستان رباط کریم شکل گرفته است و سال گذشته تمامی 600 کیلوگرم زعفران برداشت شده به استان خراسان رضوی فرستاده شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بر برجسته سازی هر شهرستان با یک محصول شاخص تاکید کرد و افزود: زعفران رباط کریم می تواند به عنوان یک برند تولیدات کشاورزی برای این شهرستان مطرح شود.
وی در ادامه با اشاره به اشتغال زایی حداقل 10 نفر به ازای هر هکتار گلخانه اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به طرح های ایجادی، توسعه ای و تکمیلی گلخانه ای تا سقف 150 میلیون تومان بلامانع است؛ بنابراین باید در جذب سرمایه گذار تلاش کرد.
ذوالفقاری همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف و معرفی پرونده های سامانه کارا شد و افزود: پرداخت تسهیلات 6 درصدی به متقاضیان و طرح های تاییدشده این سامانه فرصت خوبی است که بتوان طرح های کشاورزی و واحدهای تولیدی را گسترش داد.
وی همچنین بر توسعه واحدهای تولیدی ماهیان زینتی، زنبورداری، واحدهای دامی با نژادهای آمیخته پربازده و اصلاح شده در هر شهرستان تاکید کرد.
استان تهران دارای 212 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
کد مطلب: 86255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *