; ?>; ?> آمادگی ترکمنستان برای توسعه روابط با ایران - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۶

آمادگی ترکمنستان برای توسعه روابط با ایران

رشید مرادف وزیر خارجه ترکمنستان، با محمدجواد ظریف دیدار و رایزنی کرد.
رشید مرادف وزیر خارجه ترکمنستان، با محمدجواد ظریف دیدار و رایزنی کرد.
به گزارش ایسنا، این دیپلمات عالیرتبه ترکمنستانی که برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، ظهر امروز با حضور در وزارت خارجه با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.
در این دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ما آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف روابط با جمهوری اسلامی ایران را توسعه دهیم.
ظریف نیز در این دیدار از توسعه همکاری های بین دوکشور در زمینه های سیاسی  اقتصادی، فر هنگی و مردمی استقبال کرد و افزود: در زمینه افزایش همکاری‌ها هیچ محدودیتی نداریم و آماده توسعه و تعمیق روابط دوجانبه با کشور همسایه ترکمستان هستیم.
طرفین همچنین در این دیدار در خصوص طیف وسیعی از  زمینه‌های همکاری از جمله پروژه‌های گاز، سوآپ، صنعت، کشاورزی، گردشگری، آموزشی، فرهنگی، تدوین رژیم حقوقی دریای خزر، بهره‌برداری از منابع دریای خزر، سرمایه‌گذاری شرکت‌های دو کشور، بررسی بحران آب، برگزاری مراسم نوروز،  تسهیل رفت و آمدهای مرزی، تعرفه‌های گمرکی، همکاری‌های جاده‌ای و ریلی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
وزیر خارجه ترکمنستان صبح امروز نیز با رییس‌جمهور دیدار کرد و قرار است بعدازظهر روز شنبه  با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل رایزنی کند.
کد مطلب: 86486
برچسب ها: ترکمنستان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *