۰
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷
دکتر کواکبیان در نشست عمومی بررسی مشکلات منطقه 12:

اصلاح‌طلب و اصولگرا در برابر تصمیم ترامپ باید متحد باشند

جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران با حضور دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷، در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) منطقه ۱۲ تهران با حضور دبیران شورایاری، شهردار و مسئولین اجرایی این منطقه، عیسی فرهادی فرماندار تهران، علیرضا محجوب، محمدرضا بادامچی، مهدی شیخ و پروانه مافی، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
اصلاح‌طلب و اصولگرا در برابر تصمیم ترامپ باید متحد باشند
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران با حضور دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷، در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) منطقه ۱۲ تهران با حضور دبیران شورایاری، شهردار و مسئولین اجرایی این منطقه، عیسی فرهادی فرماندار تهران، علیرضا محجوب، محمدرضا بادامچی، مهدی شیخ و پروانه مافی، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۱۲ تهران پرداختند.
آنگاه مهندس محسنی شهردار منطقه به تفصیل به مشکلات ارائه شده از سوی شورایاران و تعدادی از حاضران پاسخ گفت.
سپس حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این سلسله جلسات با رویکرد حل مشکلات منطقه به منطقه تهران برگزار می‌شود و ساختار آن از ۴ مرحله تشکیل شده است. مرحله اول با حضور دبیران شورایاری و نمایندگان مردم جهت بررسی اولیه مسائل هر منطقه برگزار می‌شود.
وی افزود: مشکلات مطرح شده در این جلسه و نشست عمومی مرحله دوم است که در یکی از مساجد منطقه برگزار می‌شود آنگاه در مرحله سوم طی جلسه‌ای در فرمانداری بررسی شده و برای رفع آنها چاره اندیشی می‌شود. مرحله چهارم که به تازگی اضافه شده پیگیری روند رسیدگی و رفع مشکلات است که توسط دبیرخانه ای ویژه همین جلسات در فرمانداری تهران پیگیری می‌شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خاطرنشان کرد:‌ نمی‌گوییم با این جلسات همه مشکلات مناطق حل می‌شود، اما به گواه مردم و مسئولین مناطق برخی از مشکلات حل شده و در مواردی مسائلی که سال‌ها حل نشده باقی مانده بود گره گشایی شده که حاکی از مفید بودن این جلسات است.
در ادامه خانم پروانه مافی نماینده مردم تهران گفت: مشکلات همه جا هست و ابتدا باید راه حل را پیدا کرد و با پیگیری و عملگرایی برای حل آن‌ها اقدام کرد، تنها برگزاری جلسه و صحبت در مورد مشکلات راهگشا نخواهد بود. منطقه ۱۲ یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه ترین مناطق تهران است که آثار تاریخی کهن در آن به وفور به چشم می‌خورد.
مافی با اشاره به مشکلات منطقه ۱۲ افزود: مهم ترین مشکل منطقه ۱۲ بافت فرسوده است. بالاترین حجم بافت فرسوده در میان مناطق تهران مربوط به منطقه ۱۲ است. ۵۰٪ حجم بافت فرسوده منطقه ۱۲ است، البته امروز دولت مصمم به اجرای نوسازی بافت فرسوده است. بنابراین مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد چرا که دولت اعلام کرده مهم ترین برنامه خود را احیای بافت فرسوده قرار داده است.
وی افزود: مشکل مهم دیگر منطقه موضوع هویت تاریخی و فرهنگی است که به دلیل این موضوع سازمان میراث فرهنگی برای مردم منطقه مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است. معضل اعتیاد در منطقه ۱۲ یکی دیگر از مشکلات عمده است که در این خصوص از محله هرندی و محله‌های جنوبی منطقه ۱۲ گزارش‌های تکان دهنده ای به دست ما می‌رسد. مشکل دیگر منطقه ۱۲ پاساژهایی است که هرکدام قابلیت تبدیل شدن به یک پلاسکوی دیگر را دارند، رسیدگی به وضعیت نامناسب این پاساژ‌ها از نظر ایمنی با کمک نهادهای مربوط ضروری است.
سخنران بعدی جلسه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نباید به بهانه بافت تاریخی مردم را دچار زحمت کرد و برخوردهای سلیقه ای در این زمینه قابل قبول نیست. از نظر من تهران فاقد ارزش تاریخی است و اگر مورخی پیدا شد محوطه سوم تاریخی تهران را مشخص کرد صحبتم را پس خواهم گرفت. تجمع معتادین در بافت‌هایی که تاریخی نامیده می‌شوند باید علت یابی شود تا آسایش مردم سلب نشود.
وی افزود: مجلس برای منطقه ۱۲ مزاحمت ایجاد کرده و من از مخالفان آمدن مجلس به این منطقه بودم. برای حل این موضوع خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و وقتی موضوع را با ایشان مطرح کردیم فرمودند: شما خودتان قانونگذار هستید، خودتان باید تکلیف این موضوع را مشخص کنید.
در ادامه دکتر فرهادی فرماندار تهران گفت:‌ جلسات مناطق ۲۲گانه تهران با نظم برگزار شده و تاکنون ۸ منطقه از ۲۲منطقه تهران جهت سرکشی و برگزاری این سلسله جلسات باقی مانده است. منطقه ۱۲ داشته‌های فراوانی دارد. در این منطقه بزرگراه نداریم اما ۱۹ ایستگاه مترو در این منطقه وجود دارد که هزینه ساخت هر ایستگاه مترو ۱۵۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: امتیاز وجود بازار در این منطقه اشتغالزایی و رونق کسب و کار مردم است. از نظر وجود واحدهای دانشگاهی و آموزش عالی، مناطقی در تهران با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد واحد دانشگاهی هستند در حالی که ۲۱۹ واحد آموزشی و دانشگاهی در این منطقه موجود است. وجود ۷۱ بیمارستان و مرکز درمانی در این منطقه از سایر امتیازات منطقه ۱۲ است. همچنین ۵۵ واحد ورزشی در این منطقه وجود دارد.
فرماندار تهران با اشاره به مشکلات منطقه ۱۲ خاطرنشان کرد:‌ از نظر بافت فرسوده این منطقه دارای رتبه دوم بیشترین بافت فرسوده تهران است که نیاز به تلاش و تسریع اقدامات برای رفع آن داریم. معضل اعتیاد دیگر مشکل عمده منطقه است که البته اقدامات بسیار زیادی برای جمع‌ آوری معتادین انجام شده است. البته مردم نیز در این زمنیه باید تلاش کنند و فرزندان خود را با عوارض و آسیب‌های اعتیاد آشنا کنند.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی سخنانی گفت: مسائل مهمی در خصوص منطقه ۱۲ مطرح شد که در فرمانداری تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیمات اتخاذ شده جهت حل آن‌ها مصوب اداری خواهد شد. همه ادارات کل باید به وظایفشان عمل کنند و پیگیری‌های اداری مصوب در این جلسات برای آن‌ها حکم قانون خواهد داشت.
وی افزود: در خصوص رفع مشکل اعتیاد در منطقه ۱۰هزار معتاد جمع آوری شده اند که هرکدام به طور متوسط ۱۱ماه در کمپ نگهداری می‌شوند و کمپ دوم نیز در حال احداث است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: بنده با ساخت و سازهای اطراف مجلس شورای اسلامی مخالفم و در پاسخ با اعتراض ما نسبت به این وضع بهانه داعش را مطرح کردند، در پاسخ گفتیم در کشورهای اروپایی نیز تهدید داعش وجود دارد اما نهایتا یک پلیس به صورت نمادین مستقر شده است. البته تصمیم نهایی در این خصوص با هیئت رئیسه مجلس است و این موضوع حتی در شورای ساماندهی پایتخت هم می‌تواند بررسی شود.
دکتر کواکبیان افزود: اگر ترامپ از برجام خارج شود در چنین شرایطی حفظ انسجام و وحدت ملی ضروری است. بنده اصلاح طلبم و افتخار می‌کنم و در همین جمع ممکن است افرادی اصولگرا باشند اما در مقابل قدرت‌های بیگانه همه باهم ید واحده هستیم و محکم ایستاده‌ایم.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی تصریح کرد: در خصوص دلار بحث روانی اهمیت بالایی دارد، همین که سرمایه گذار دستش به کار نرود و منتظر اعلام تصمیم ترامپ در خصوص برجام باشد می‌تواند ضرباتی به اقتصاد کشور وارد نماید. موضع قاطع همه مسئولان نظام در هر سطحی این است که یا همه برجام یا هیچ و اگر قصد خروج از برجام را دارید خوش آمدید.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت تصریح کرد: برخی از ما مردم در خصوص قیمت دلار تقصیر داریم، جمع‌آوری دلار در منزل و خرید و فروش غیر رسمی دلار نیز قاچاق محسوب می‌شود و به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند. البته دولت نیز وظیفه دارد به وعده‌های اقتصادی خود عمل کرده و اجازه ندهد به مردم فشار وارد شود. دولت اگر در مباحث دارویی، مسافری، مطبوعاتی و امثال آن تعهد می‌دهد باید به آن عمل نماید.
دکتر کواکبیان افزود:‌ در شرایطی هستیم که برخی دلالان از ملک و زمین خارج شده و به خرید گوسفند روی آورده اند تا با فروش آن‌ها در مرز ارز تهیه کنند و یکی از علل گرانی غیرعادی گوشت همین موضوع است. این‌ها چرخه‌های اقتصادی است که به هم مرتبط اند و باید برای رفع آن‌ها چاره اندیشی کنیم، امیدواریم با ظهور آقا امام زمان (عج) همه مشکلات حل شود و پیش از آن نیز ما مسئولان وظیفه داریم برای رفع مشکلات حداکثر تلاشمان را انجام دهیم.
 
کد مطلب: 86489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *